Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Liiina86

Varför växer inte min mage?

Jag är i vecka 15/16 och tycker inte ja fått mycket mage alls, tycker mer det ser ut som att ja har fått större bilringar :S Och ja tycker att jag e en normal storlek, varken tjock eller överdrivet smal, har storl 36 i kläder. Vill oxå ha en bebismage!! Så nu är jag så rädd att när jag ligger där redo för mitt ultraljud att det bara ska vara tomt där inne, att det inte finns något liv.. Är det någon som har vart med om ngt likdande? Ska på ul om ca 2,5v.

• Svar på tråden Varför växer inte min mage?
  • Liten hemlis

Min mage har precis börjat växa och jag är i vecka 20 imorgon. Och detta är mitt andra barn. Så det varierar mycket från person till person. Du ska se att det snart dyker upp en liten kula!

• ingrid86

Kan hända att bebisen ligger längre bak mot ryggen då syns det inte alltid på alla personer..

• ElinOlsson

Jag fick mage i v 18-20 ungefär. De tankarna dyker upp i dessa veckor "Tänk om det är tomt". Läste en tråd här om dan ocm just dessa spökveckor.

Jag hade samma tanke med bägge och ändå kände jag dem röra sej där inne, redan innan ul. Efter det brukar det kännas mycket bättre, då har man ju sett dpöket där inne!

Grattis och lycka till

• snappi81

Ähh jag hade inte heller nån bebis mage i dom veckorna, i v 18 kunde väl jag och sambon se lite lite skillnad men ingen annan.. Va nog inte förrens i v 20-22 jag hade fått en bebismage, och jag va inte heller speciellt stor innan jag blev gravid..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • ElinOlsson

Hihi, kika tråden ovanför din

• Ankissen

Hrm, var glad att magen dröjer. Tidsnog kommer du vilja bli av med den, när inte ens grav-kläderna sitter snyggt... Jag väntar andra barnet och är glad för varje dag som jag kan ha mina vanliga kläder...

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Liiina86

Tss, okej.. känns bara så läskigt ifall bebis är borta. Jag vill ju oxå vara gravid på heltid! :D vill inte så fet ut! tack för alla uppmuntrande svar!

• skytten06

Jag vill inte skrämma dig nu.
    Men när jag var gravid första gången efter jag fick dottern växte inte min mage mycket alls, växte lite grann till v 11 sen slutade den att växa. Men jag tänkte inte så mycket på det först förrens jag var i v 17, bara 2 dagar innan rutin ul, då hade jag börjat få ont och blödde väldigt lite, knappt något alls. förlossningen bad mig komma in och när vi träffade läkaren kunde han inte känna livmodern där den skulle vara, så det blev vul. det enda som fanns där var fostersäckshinna. inget foster alls. blev helt knäckt. fostret försvann omkring v 10 trodde han.
    Hoppas inte att dte är så för dig nu bara!
    Men försök att ringa till gyn imorgon och säg att du vill kolla på ul för att se att det finns en bebis där.

• Liiina86

Men usch vad hemskt! :( Jag ringer nog allt imorn så att man kan hålla sej lugn, kommer säkert inte finnas någon tid! Ringer jag till min bm först då eller? Känns så löjligt att ringa men man är ju orolig

• Mitsuko

min mage började synas först i v 18 typ

Svar på tråden Varför växer inte min mage?