• Liiina86

Varför växer inte min mage?

Jag är i vecka 15/16 och tycker inte ja fått mycket mage alls, tycker mer det ser ut som att ja har fått större bilringar :S Och ja tycker att jag e en normal storlek, varken tjock eller överdrivet smal, har storl 36 i kläder. Vill oxå ha en bebismage!! Så nu är jag så rädd att när jag ligger där redo för mitt ultraljud att det bara ska vara tomt där inne, att det inte finns något liv.. Är det någon som har vart med om ngt likdande? Ska på ul om ca 2,5v.

• Svar på tråden Varför växer inte min mage?
  • skytten06
    Liiina86 skrev 2008-09-15 19:42:07 följande:
    Men usch vad hemskt! :( Jag ringer nog allt imorn så att man kan hålla sej lugn, kommer säkert inte finnas någon tid! Ringer jag till min bm först då eller? Känns så löjligt att ringa men man är ju orolig
    Av min erfarenhet så är det bäst att ringa gyn först. Jag pratade med mvc när jag blev gravid efter det om att jag ville ha ett vul i v 13, men fick inte det för henne. hon sa att jag var tvungen att vänta tills jag var i v 18 trots att jag sa varför. Så sedan ringde jag gyn istället och fick tid samma dag och fick komma in på vul. Tyvärr slutade det inte bra den gången heller.
    Så om jag var dig skulle jag ringa till gyn först, säger gyn nej kan man ringa till mvc.
  • Liiina86
    Svar på #12
    Haha du måste ju skämta! Du hade ju visst mage, jag är hästlängder ifrån din v15 ens. Herre min jösses
  • Liiina86
    skytten06 skrev 2008-09-15 19:47:04 följande:
    Av min erfarenhet så är det bäst att ringa gyn först. Jag pratade med mvc när jag blev gravid efter det om att jag ville ha ett vul i v 13, men fick inte det för henne. hon sa att jag var tvungen att vänta tills jag var i v 18 trots att jag sa varför. Så sedan ringde jag gyn istället och fick tid samma dag och fick komma in på vul. Tyvärr slutade det inte bra den gången heller. Så om jag var dig skulle jag ringa till gyn först, säger gyn nej kan man ringa till mvc.
    Okej, då ringer jag imorgon.. men vad ska jag säga då? att jag bara e orolig? :S
  • Takhiza

Jag hade ingen mage förren runt v20 och då var den ändå så pass liten att tog jag på mig en tröja som inte smet åt så syntes det inte. Ut kom ändå tre veckor för tidigt en klump på 3660g pch 53cm! Vissa blir inte stora men FY va jag tyckte det var orättvist. Jag ville OCKSÅ ha mage ju

Liiina86 skrev 2008-09-15 19:28:37 följande:
    Jag är i vecka 15/16 och tycker inte ja fått mycket mage alls, tycker mer det ser ut som att ja har fått större bilringar :S Och ja tycker att jag e en normal storlek, varken tjock eller överdrivet smal, har storl 36 i kläder. Vill oxå ha en bebismage!! Så nu är jag så rädd att när jag ligger där redo för mitt ultraljud att det bara ska vara tomt där inne, att det inte finns något liv.. Är det någon som har vart med om ngt likdande? Ska på ul om ca 2,5v.
  • Jo  anna

Jo anna skrev 2008-09-15 19:51:18 följande:

Kolla min mage i mitt galleri, syndes knappt innan vecka 25. Typ
    Ja för att jag svankar asmycket för att den skulle synas lite över huvud taget. I vecka 25 står jag vanligt. Du har ju inga bilder så man kan ju inte se din heller?
  • Sofies värld

Jo anna: en till mer än jag som inte hade jättemage och ändå fick bristningar!Visst är livet orättvist? Jag vet ju att det beror på hormoner och gener men vissa blir ju verkligen enorma och är helt släta!

• Rispan
    Svar på #17
    jag var enorm o hade lite på höfterna..bara en hormonfråga ja!
    2007-12-06 och 2009-04-28
  • Rispan

vrf så orolig TS???? du är bara i vecka 16 så lugna ner dig ett öre!!!

2007-12-06 och 2009-04-28
  • MetalNea

Ta det lugnt. JAg fick ingen mage alls förrän efter v.20. Längtade som fasen efter gravidmagen, och helt plötsligt var den där. V.20 var som en påknapp. Magen växte som aldrig förr och stor blev den! :) Vänta du, den kommer.
    Lycka till med graviditeten.

Svar på tråden Varför växer inte min mage?