• Liiina86

Varför växer inte min mage?

Jag är i vecka 15/16 och tycker inte ja fått mycket mage alls, tycker mer det ser ut som att ja har fått större bilringar :S Och ja tycker att jag e en normal storlek, varken tjock eller överdrivet smal, har storl 36 i kläder. Vill oxå ha en bebismage!! Så nu är jag så rädd att när jag ligger där redo för mitt ultraljud att det bara ska vara tomt där inne, att det inte finns något liv.. Är det någon som har vart med om ngt likdande? Ska på ul om ca 2,5v.

• Svar på tråden Varför växer inte min mage?
  • anjena

Tror absolut inte att du behöver oroa dig. Med min första syntes inte magen förrän i v 22-23 men sedan löpte den amok (är rätt kort och magen var lika stor som jag!)och hade den kommit tidigare hade jag nog inte pallat. Nu är jag gravid m andra, var lite rundare från början (hull från 1:a) och nu börjar magen smått synas i v 18. Så att man ska se en tydlig mage redan v 15/16 är nog svårt. Livmodern ligger ju knappt i höjd m naveln ännu då.
    Lycka till med bebben, magen och allt.

• SilverEmma

Går själv in i v 20 på torsdag, folk jag möter undrar om jag verkligen är gravid då jag inte fått någon mage alls! Jag känner den men den syns inte! Känner mig bara lite småplufsig också...inte alls gravid...hade det inte varit för att jag redan gjort ett par UL och faktiskt känt bebis spralla runt lite så hade jag börjat undra själv

• Liiina86

Hmm okej, kollar på bilder här på fl och de flesta ser iaf ut att vara gravida :) jag har mina bilringar bara. Jag känner mig så ogravid på något sätt! Låter säkert jätte löjligt ja vet, fattar inte varför ja ska ha så brått. Alla är ju olika oxå så det är svårt att jämföra.. ja vet! :D Men aahh!

• 3fraimsdotter

Men kan det inte vara så att det du tycker är bilringar skulle andra se som gravidmage? Att själv avgöra det är inte alltid så lätt. Jag tycker själv fortfarande inte att det är mycket till gravidmage när jag tittar ner på den men det är lite tydligare när jag tittar i spegeln. Före vecka 18-19 så var det verkligen ingen vidare bäbismage för min del tyckte jag själv. Det var inte förrän jag var i v 21 som jag kunde gå med på att det inte bara var gassvullen mage jag hade.

• hej88

Jag fick ingen mage förrän v.25 och jag kunde dölja magen med kläder fram till v.33. FIck en normalstor bebis på över 3 kilo. Tycker absolut inte att du ska oroa dig! Min mage var fortfarande helt platt när jag var i v.16. Beror ju mkt på "hur långt in man får magen". Alla är olika.

• Sweden

Ta det lugnt TS, magen kommer! Jag hade ingen mage alls nar jag var i vecka 15-16 och jag vantade tvillingar

• jannike85

fram tills jag var i vecka 25 såg min mage ut som fett, hehe...
    I vecka 15 hade jag absolut ingen mage. Ts du behöver inte vara orolig

• SilverEmma

"Du har blivit lite rundare i ansiktet iallafall" -fick jag höra av min fotvårdare igår...till saken hör att jag inte gått upp ett gram trots att jag är i v 20, pga måååånga veckors kräkande...min vikt har liksom bara omfördelats lite...men i ansiktet har den rakt då inte satt sig! Tssss....

• Lotta71

Det är ju så oerhört olika det med magar Alla har en åsikt om en gravid mage, antingen är den för stor lr för liten. Har ALDRIG hört att man har en lagom mage! O särskillt första barnet(när man verkligen VILL att det ska synas) brukar ta tid. Megen har ju aldrig varit stor förut
    Men när man fått några barn o helst vill slippa att ha mage öht, blir den bauta genastFörvånad
    Jag har BIM 24/9 o min ser redan gravid ut......det är sant.
    Oroa dig inte, allt är som det ska! Kram!

Daniel-02 Isac-00 Emanuel-98
  • Sofies värld

Att dom flesta ser ut att vara gravida beror faktiskt ofta på att dom svankar utav bara fan och pöser ut magen! Jag gjorde det själv sist=)

• Hannan

Med min första fick jag ingen mage alls förräns runt v.20 typ.. denna gången har det gått fortare, funderar på om det kan ha med magmusklerna var starkare första gången o höll ihop allt o nu är dom "vana" vid att vara uttänjda och kanske inte lika starka..

Svar på tråden Varför växer inte min mage?