Inlägg från: alvaereva |Visa alla inlägg
  • alvaereva

Sova 12 timmar utan mat vid 4 månader?

vi har kört det på vår dotter. hon började sova 12-timmarsnätter när hon var kring 4 månader.
    hon sov som en dröm i några månader! sen var vi inte nog konsekventa och huxflux så har vi en liten i vår säng som vaknar många gånger under nätterna.
    det gör absolut inget att hon sover hos oss, men skulle gäääärna vilja att hon sov hela natten igen utan flera omnattningar.
    fast denna gången väntar jag nog ut det istället för att köra AW eftersom jag vill att hon ska sova hos oss.

• alvaereva
    Blizzard skrev 2008-09-16 09:12:44 följande:
    Det är ju jätteviktigt att en liten bebis vaknar och äter på natten! Handlar om överlevnad. Tycker också det är konstigt att kräva det av ett så litet barn att sova 12 tim i sträck! Min dotter är 10 månader och sover max 5 tim i sträck och har vaknar flera ggr under nätterna. Så visst är man trött, hör till lixom.
    om det verkligen handlade om överlevnad så skulle ju min dotter då vara död? kan säga att det är hon inte, utan hon är en glad, sprallig 10månaders tjej som är rund och ligger bra på kurvan!
Svar på tråden Sova 12 timmar utan mat vid 4 månader?