Anonym (jag) skrev 2008-09-16 11:39:02 följande:
Det finns kriser i relationer och de uppkommer inte enbart vid 7 år, utan det är 3, 7, 12 år som är de värsta samt när man fått barn innan barnet fyllt 3 år!
Jag tror absolut inte på det ni säger, men däremot så tror jag att folk kämpar inte längre för en relation. Så fort det knakar så ska man ut på jakt efter en ny partner, men inte lämnar man frun heller... nej då är man hellre otrogen än släpper det trygga liv man har hemma, medans lusten ska tillfredställas på annat håll!
Om vi inte vore gjorda för tvåsamhet så skulle väl många fler ha öppna förhållanden än vad som är idag!
Därmed inte sagt att man kan skilja sig och skaffa en ny partner, men inte f-n ska man ha flera samtidigt!
Nej var och en väljer vad den vill tro på. Det finns människor i President Bush väljarunderlag som hävdar att jorden är platt.
Det är helt klart at folk inte kämpar för sitt förhållande. Men ska de det då? Är det bättre att leva ihop "för barnens skull" och må dåligt, med saknad i själen, än att leva ut och blomma upp i ett nytt förhållande.
Västvärldens befolkning lever ju så isolerat att de inte längre kan påräkna sig hjälp i vardagen. Typ med barnen eller städning eller bara social kontakt. Längre tillbaka levde vi ihop i flera generationer och fick på så sätt ett större umgänge, samt att man var fler om de sysslor som måste göras.
Jag tror att det ideala vore att leva i kollektiv. Dock inte politiska sådana, utan sociala. Där alla arbetar mot samma mål. Dvs. inom ett "bostadsområde" hjälpas åt med trädgårdsarbete, matlagning, barnpassning ja kort sagt allt som man kan hjälpa till med, även sexuellt.