Monogami <> Polygami
Tirilk skrev 2008-09-16 11:08:03 följande:
Har funderat lite på det här med otrohet. Tror ni att folk skulle må bättre i ett öppet förhållande jämfört med att vara monogam? Är vi verkligen "gjorda" för att leva med en och samma partner livet ut?Och vad beror behovet att få bekräftelse på egentligen - är det samhället och vårt dåliga självförtroende eller handlar det om belöningssystem i hjärnan och är biologiskt?Skulle vara intressant att höra åsikter!Alla skulle inte må bättre av att leva polygamt, dock tror jag att många fler skulle må bättre av det om de fick chansen, då menar jag de som är kroniskt otrogna, någonstans måste ju en grund ligga för att vara det och kanske skulle de bli bättre om just de levde polygamt??

Jag är inte gjord för en person, men jag skulle aldrig vara otrogen. Varje relation man har får man ju se till att bägge parter har riktlinjerna klara eller alla om man har en fler relation då. Man måste det, så slipper de bli missförstånd. Lite som att ha ett snack om vad som är otrohet och vad som inte är det.
Jag tror på kommunikation oavsett vilken sorts relation man har, ärligt och öppet annars kan de liksom kvitta för min del.