Inlägg från: Sanna Gosing |Visa alla inlägg
  • Sanna Gosing

Monogami <> Polygami

Helikopterr skrev 2008-09-16 15:35:21 följande:
    ...
    Det är just det som är vårat grundproblem, vi följer våran natur FÖR mycket och våra kulturella gränser för lite.
    Hur mycket är lagom? Hur mycket natur och hur mycket kultur tycker du vi ska ha?
  • Sanna Gosing

Nä, och för att någon procent knarkar behöver inte betyda att det är bra.
    Och för att 99% inte knarkar betyder inte att det är bra det heller.
    Däremot finns det andra argument för att inte knarka. Jag tycker att DortyX (eller nåt) är intressant och klarar av att diskutera, även om allt naturligtvis inte är invändningsfritt.
    Bara för att du skulle piska upp din fru om hon var otrogen, kanske inte alla gör det. (Hoppsan, där kom det ett personangrepp!)

• Sanna Gosing

Och vem trodde 1900 att väldigt många kör bil och att flyg är standard på 50-talet. Däremot var synen på homosexuella ungefär likadan under första halvan av 1900-talet. Förändringar sker ofta i språng.

• Sanna Gosing
    Helikopterr skrev 2008-09-17 15:34:25 följande:
    Nu hänger jag inte med i din knark debatt Sanna G hur som helst.om min fru nu var otrogen så sätter jag henne på gatan.
    Jaha, du och dina kompisar som spöar upp sina fruar då. För du vet väl att du inte kan kasta ut henne?

Hänger du inte med i knarkdebatten orkar jag nog inte hjälpa sig. Så svårt att förstå liknelsen ska det inte vara.
Svar på tråden Monogami <> Polygami