• Anonym (xxx)

Hur snabbt "får" man flytta ihop med en ny man?

Jag är nyskild efter många många år tillsammans.
    Har en ny relation, och även om jag såklart sörjer skilsmässan ännu (det gör man väl egentligen jämt eller? Att det blev som det blev, men man accepterar.) .

Efter hur lång tid tillsammans med sin nya partner "får" man flytta ihop enligt sk oskrivna regler? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur snabbt "får" man flytta ihop med en ny man?
  • Fille Fjonkan

Jag kan bara tala om vad jag tycker. Vad några oskrivna lagar eventuellet säger om saken vet jag inte. Jag tycker 6 månaders förhållande är minimum när barn inte är inblandade. Med barn i bilden tycker jag 1 år är minimum.

Men allt är inte svart eller vitt. Det är inte säkert att ens jag skulle följa dessa mina "lagar" om jag tyckte det fanns skäl att göra annorlunda

Lycka till!

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Trinis

Anonym (xxx) skrev 2008-09-16 13:56:20 följande:

Jag är nyskild efter många många år tillsammans.Har en ny relation, och även om jag såklart sörjer skilsmässan ännu (det gör man väl egentligen jämt eller? Att det blev som det blev, men man accepterar.) .Efter hur lång tid tillsammans med sin nya partner "får" man flytta ihop enligt sk oskrivna regler? Vad tycker ni?
    Jag tycker det är så olika, du får känna efter vad som är rätt för dig, om det är barn inblandade kommer det ju också an på hur gamla dom är, förstår dom vad som händer?
    Jag ville nog ha väntat, iallafall om det var barn inblandade, tills jag var säker på att det funkade, så det inte tar slut snabbt efter flytten. Men, mitt tips är att testa lite innan, bo hos den ena eller andra över en helg typ och sen kanske utvida det till en vecka, kan ju vara bra att bo ihop under vardagar, så man ser hur det funkar.
    Lycka till
  • Anonym (xxx)

Att flytta ihop _nu_ är inte aktuellt hur som helst, men både han och jag känner att det bär dithän. Vi trivs oerhört bra med varandra, och även om vi är nykära just nu och allt kan ändras vad det lider, så känns det väldigt rätt!

Jag har två barn, han har inga, och såklart tänker vi på dom och tar det lugnt.

• Anonym

Jag tycker de flesta går in i en ny relation för fort efter en separation och det kan jag inte annat än tro att det är en sorts bekräftelse behov som folk har.

• Anonym (xxx)
    Anonym skrev 2008-09-16 15:16:19 följande:
    Jag tycker de flesta går in i en ny relation för fort efter en separation och det kan jag inte annat än tro att det är en sorts bekräftelse behov som folk har.
    Bekräftelsebehov är väl något alla har ? I en gammal relation, i en ny eller som singel?
  • Anonym (1)

Jag flyttade in hos min kille efter drygt 2 månader. Han har ett barn på 3 år men vi fick kanonkontakt nästan direkt så det har inte varit några problem. Varit tillsammans i 1 år nu =)
    Många tycker säkert det är för tidigt men det är så vi vill ha det och visst har vi våra problem men det har väl i stort sett alla par i ett förhållande... Vi har då inga planer på att lämna varandra...

• Anonym

Jag flyttade ihop med min kille efter 1 år. Vi har inga barn. Jag tyckte själv det var snabbt, men eftersom vi bodde i olika länder fanns det inte så mycket alternativ.
    Min kompis flyttade in med sin kille efter 7 mån, de bor i samma stad och hon hade precis gjort slut med sin förra (det var bara ett par veckor mellan uppbrottet till hon träffade sin nya).

Det är hennes beslut men jag vet att folk inte riktigt tar dem på allvar.
    Om man har barn i bagaget tycker jag att det gärna får ta ett par år innan man flyttar ihop. För att veta att det verkligen är hållbart det man drar in barnen i.

Men jag förstår ju givetvis att du vill flytta ihop med din kille någon gång och tycker ju inte att du ska leva ensam hela livet bara för att du varit gift heller

• sasssyy

jag träffade min kille när jag hade varit separerad i 10 månader... vi flyttade ihop efter ca 2 månaders relation.. det var VÅRAT val.. exet är vansinnig men det har egentligen inte med honom att göra.. så länge vår son accepterar mannen så är det ju inga som helst problem. Hade inte min son gillat min nye så hade det inte blivit något mer där.

När ni ska flytta ihop är erat eget val enbart.. ingen annan har något att säga till om , några oskrivna regler finns inte däremot kommer folk alltid ha åsikter och de negativa åsikterna grundar sig extremt ofta i avundssjuka

• Majsan70

Jag träffade min make bara några månader efter det att jag separerat från mitt ex. Det tog ca 8-9 månader innan han kunde flytta hit ner, men jag blev gravid ganska omgående så vi hade flyttat ihop tidigare om vi kunnat för den sakens skull.

Jag tycker inte det finns något rätt eller fel utan man får känna sig fram. Däremot kan jag tycka att man får vara ganska säker på sina känslor o inte byta partner hela tiden då det finns barn med i bilden.

Hur snabbt man går in i ett annat förhållande beror ju på hur länge man kunnat bearbeta den separation man hade innan. I mitt fall hade jag varit på väg länge dvs i flera år. Därav att kände att jag kunde göra detta med ro i själen o inte som nån tröst.

• Kjell2

Vi flyttade ihop efter ett halvår men skulle ha gjort det efter fyra veckor om vi hade haft möjligheten. Bodde i olika länder.

Skit i alla oskrivan regler, gör det ni känner är rätt men tänk på barnen.

/Kjell

Svar på tråden Hur snabbt "får" man flytta ihop med en ny man?