Adoptera syskonpar/två på en gång?
"Hade ingen aning om t ex att syskon inte alltid lever tillsammans i givarländerna, det låter ju inte klokt. Synd, då är det klart att det är lika förvirrande att plötsligt fösas ihop med en föregivet biologisk syster eller bror som det är att föras till Sverige/passa in i en svensk familj."
Fast det är väldigt olika från land till land tror jag. I Etiopien är det nog snarare regel än undantag att syskon bor tillsammans på barnhemmen, om inte den ena är bebis och den andra äldre. Den korta tid de är på barnhem. Innan dess har de oftast bott tillsammans i sin biologiska familj eller liknande.
Men, med så bra kötid i AC så borde det verkligen inte vara några problem för er att hinna adoptera två barn, ett åt gången. Om jag var ni skulle jag genast bli medlem i en annan organisation, adoptera första gången genom AC och sen andra gången genom den organisationen. Då har ni ju hunnit spara in flera års kötid där under den första adoptionen, och är ändå inte för gamla för att få ett nytt medgivande!