Joonas skrev 2008-09-24 15:11:33 följande:
Så här ser golvet ut, vet inte varför bilden blev så liten, bättre finns i galleriet om ni vill se. Plattan är alltså mörk, men som jag sa oglaserad. Det betyder att den där lite blanka ytan inte finns. I badrummet har vi svart glaserad platta, som de flesta golklinkers ju är. Där är det inga problem att hålla snyggt. men på detta golvet syns fotsteg om någon kommer utifrån och tar av sig skorna. Lite pinsamt för gästerna att lämna fuktiga fotmärken efter sig. Om jag tvättar med såpa, som ju innehåller fett, blir golvet helt flammigt. Så jag måste ha något som löser fett och grovrengör. Jag har provat allrengöring, yes, t-röd, golvrengöringsmedel typ ajax och så... Men inget fungerar bra...
vi har oxå sånt golv (som e matt alltså) o jag brukar med jämna mellanrum gå över golvet med ljummet vatten blandat med ättika o de tar ev fläckar av olika slag.... dessutom tar det ev "damm" som blir av fogarna....
skulle visserligen behövt göra det mycket oftare eftersom jag har en väääldigt aktiv snart 3 åring.... o jag önskar att jag hade tänkt på de innan jag la de golvet för de e inte barnvänligt (iaf inte för vår son)... allt syns!