• Anonym (orolig)

Sobril=självmord?

jag har en vän som har ätit sobril ett tag och hon är rikigt deprimerad.

Hon har börjat prata om att ta livet av sig,

Hon säger saker som att hon inte har nått att leva för etc. (trots att hon har 2 undebara barn och ett på väg och en
    underbar man) men hon är väldigt deprimerad.

Jag har pratat med henne en massa och hon går hos psykolog.

Hon har fått en massa sobril utskrivet och jag är rädd att hon skall ta för många då hon mår dåligt.

kan man verkligen överdosera sobril?

jag har inte pratat med hennes psykolog ännu då jag antar att personen vet om detta med hennes självmordstankar men varför fortsätter då psykologen att skriva ut det till henne?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 19:36
    jag har pratat med henne men hon vill inte lyssna,
    säger att jag inte vet hur det känns osv.
    Det kanske jag inte gör, men jag vill gärna hjälpa henne och finnas där för henne....

• Svar på tråden Sobril=självmord?
  • Anonym (sobril)

Anonym (Helen)
    ja endast en karta tabl... fick kramper hamande i fyllecellen dom antog jag var full.. ambulans hämtade mig å jag höll på att dö då jag tappade andningen fick ligga i resp.

9Idag 22:59 | ID: 39165497
    Anonym
    jag skulle inte ta dom då risken finns att barnet påverkas!!!

• Anonym (jenna)

Jag försökte ta livet av mig med en massa sobril blandat med sprit och lite andra tabletter jag hade hemma. Det fungerade inte så bra. Efter en stund spydde jag en massa och sen sov jag flera dagar i sträck. Första dagen som vaken har jag inget minne av alls, det tog tid innan kroppen och hjärnan fungerade.

Vad jag har hört så är det väldigt svårt att faktiskt dö av sobril, de som försöker brukar oftast bara bli som mig, sova flera dagar i sträck.

Det är såklart inte omöjligt, man kan ju reagera olika, men det vanligaste är väl att enbart sobril inte räcker.

• Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:03:51 följande:

Anonym (Helen) ja endast en karta tabl... fick kramper hamande i fyllecellen dom antog jag var full.. ambulans hämtade mig å jag höll på att dö då jag tappade andningen fick ligga i resp. 9Idag 22:59 | ID: 39165497 Anonym jag skulle inte ta dom då risken finns att barnet påverkas!!!
    Usch vad hemskt. Är du känslig för sobril annars?
  • Anonym (Helen)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:03:51 följande:

Anonym (Helen)ja endast en karta tabl... fick kramper hamande i fyllecellen dom antog jag var full.. ambulans hämtade mig å jag höll på att dö då jag tappade andningen fick ligga i resp.9Idag 22:59 | ID: 39165497Anonymjag skulle inte ta dom då risken finns att barnet påverkas!!!
    Hur många var d i en karta, hade du blandat me nått annat??
  • Anonym (sobril)

12Idag 23:04 | ID: 39165651
    Anonym (jenna)

det som räddade ditt liv där.. (jobbar som fh) var att du spydde offtas är /blir man så avtrubbad att man inte kräks... utan hamnat i medvetslöshet.

• Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:06:23 följande:

12Idag 23:04 | ID: 39165651 Anonym (jenna) det som räddade ditt liv där.. (jobbar som fh) var att du spydde offtas är /blir man så avtrubbad att man inte kräks... utan hamnat i medvetslöshet.
    Ja det gjorde säkert sitt, vet inte om det är vanligt att man gör det. Det blir ju en omedveten reflex på något sätt, jag var redan ganska borta när jag började spy, det gick inte alls att stoppa. Det är jag såklart glad för nu
  • Anonym (sobril)

13Idag 23:05 | ID: 39165684
    Anonym (jenna)

endast sobril ..... hadde inte ätit så länge bara typ 3 tabl per dag ... sen så ville jag inte leva... å då tog jag en hel karta 25 tabl 25 mg å sen gick det som jag skrev...

14Idag 23:05 | ID: 39165703
    Anonym (Helen)
    endast sobril 25 stycken 25 mg.

• Anonym

Hon ska inte testa antidepp istället?

• Anonym (sobril)

16Idag 23:07 | ID: 39165771
    Anonym (jenna)
    men vilka andra tabletter tog du??

• Anonym (M)

Sobril är nog inte så bra att äta när man är gravid... Undrar varför hennes läkare skriver ut det? Jag tycker också det är konstigt att läkaren inte har tagit hennes självmordstankar på allvar. Tror du att hon berättar för läkaren/psykologen att det är så illa att hon tänker på självmord? Dom borde se till att hon får psykiatrisk vård, man kan faktiskt bli tvångsintagen om man är gravid och har självmordstankar.

Svar på tråden Sobril=självmord?