• Anonym (orolig)

Sobril=självmord?

jag har en vän som har ätit sobril ett tag och hon är rikigt deprimerad.

Hon har börjat prata om att ta livet av sig,

Hon säger saker som att hon inte har nått att leva för etc. (trots att hon har 2 undebara barn och ett på väg och en
    underbar man) men hon är väldigt deprimerad.

Jag har pratat med henne en massa och hon går hos psykolog.

Hon har fått en massa sobril utskrivet och jag är rädd att hon skall ta för många då hon mår dåligt.

kan man verkligen överdosera sobril?

jag har inte pratat med hennes psykolog ännu då jag antar att personen vet om detta med hennes självmordstankar men varför fortsätter då psykologen att skriva ut det till henne?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 19:36
    jag har pratat med henne men hon vill inte lyssna,
    säger att jag inte vet hur det känns osv.
    Det kanske jag inte gör, men jag vill gärna hjälpa henne och finnas där för henne....

• Svar på tråden Sobril=självmord?
  • Anonym

ojojojoj vad hemskt..vad är det för läkare som skriver ut dessa då hon är gravid?

• Anonym (sobril)

Anonym skrev 2008-12-09 23:14:20 följande:

ojojojoj vad hemskt..vad är det för läkare som skriver ut dessa då hon är gravid?
    undrar jag med... jag fick då lergigan då jag var gravid...
  • Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:10:46 följande:

16Idag 23:07 | ID: 39165771 Anonym (jenna) men vilka andra tabletter tog du??
    Jag kommer inte riktigt ihåg, tog alla tabletter i skåpet, fick säkert med några vitamintabletter också Men jag kommer ihåg att jag tog alla mina antidepressiva tabletter också. Hade tidigare fått en anafylaktisk chock av en antideppresiv medicn, och planen när jag tog dom var väl lite att jag skulle få det av den nya sorten också. Sen blev det väl typ alvedon och annat som låg där. Tänkte att kombinationen av det med väldigt många sobril plus lite alkohol skulle vara en done deal.
  • Anonym

hur mår du nu då??hr du kommit bort från dessa tankar?
    Anonym (jenna) skrev 2008-12-09 23:16:28 följande:

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:10:46 följande:
    Jag kommer inte riktigt ihåg, tog alla tabletter i skåpet, fick säkert med några vitamintabletter också Men jag kommer ihåg att jag tog alla mina antidepressiva tabletter också. Hade tidigare fått en anafylaktisk chock av en antideppresiv medicn, och planen när jag tog dom var väl lite att jag skulle få det av den nya sorten också. Sen blev det väl typ alvedon och annat som låg där. Tänkte att kombinationen av det med väldigt många sobril plus lite alkohol skulle vara en done deal.
  • Anonym (jenna)

Anonym skrev 2008-12-09 23:20:03 följande:

hur mår du nu då??hr du kommit bort från dessa tankar? Anonym (jenna) skrev 2008-12-09 23:16:28 följande:
    Ja absolut. Jag valde att se det som att det var ödet som gjorde att inget mer hände pga tabletterna. Det var inte meningen att jag skulle dö Var deprimerad fortfarande ett tag efter såklart, hade en katastrofal situation som jag kommit ifrån. Det känns väldigt avlägset nu och kan knappt förstå hur det kändes som en utväg då..
  • Anonym (sobril)

23Idag 23:16 | ID: 39166042
    Anonym (jenna)
    undrar jag åxå.... hur mår du nu...

jag skar mig på armarna för jag kunde inte hantera ångesten samt blev jag inlagd på akut psyk... uchh nte kuuul skar du dig ngt???

• Anonym

ja detta me ångest är ett rent h-ete rent ut sagt men gu såååå skönt att du mår bättre nu.

• Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:22:49 följande:

23Idag 23:16 | ID: 39166042 Anonym (jenna) undrar jag åxå.... hur mår du nu... jag skar mig på armarna för jag kunde inte hantera ångesten samt blev jag inlagd på akut psyk... uchh nte kuuul skar du dig ngt???
    Ja jag skar mig ganska ofta ett tag, men inte för att ta livet av mig utan mest för att hantera smärtan. Klarade inte av det själv, och på något sätt ville man att någon skulle se hur illa det var och komma och rädda en. Men det fungerade inte riktigt. När min dåvarande pojkvän såg det första gången så blev han chockad och arg, gav mig en lavett. Sen var det som om det aldrig hade hänt.

Hoppas jag aldrig någonsin blir så deprimerad igen, för jag hade verkligen ingen kontroll över något. Det är läskigt när man ser tillbaka..

Har du också blivit bättre?
  • Anonym (sobril)

Anonym (jenna)

hadde ett dåligt förhållande med psykisk/fysisk misshandel
    i några år.. efter jag lämnade honom så bröt allt ut... försökte ta livet av mig sen kom ångesten skar mig på armarna har en idag djupa ärr på armarna.. sen träffade jag min nuvarande sambo hamnade på akut LVM 3 veckor DÅ DOM ansåg att jag var i fara för att supa ihjäl mig. sen blev jag frisläppt söp ju pga av ångesten.

blev tsm med min nuvarande blev frisk från ångesten å alkohol slutade medicinera .. blev gravid fick barn nu snart 6 månader senare så börjar ångesten komma tebax... men kanj u givetvis hantera den bättre en sisst .. för jag vet ju vad den är å vad den vill.. sj då??

• Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:33:47 följande:

Anonym (jenna) hadde ett dåligt förhållande med psykisk/fysisk misshandel i några år.. efter jag lämnade honom så bröt allt ut... försökte ta livet av mig sen kom ångesten skar mig på armarna har en idag djupa ärr på armarna.. sen träffade jag min nuvarande sambo hamnade på akut LVM 3 veckor DÅ DOM ansåg att jag var i fara för att supa ihjäl mig. sen blev jag frisläppt söp ju pga av ångesten. blev tsm med min nuvarande blev frisk från ångesten å alkohol slutade medicinera .. blev gravid fick barn nu snart 6 månader senare så börjar ångesten komma tebax... men kanj u givetvis hantera den bättre en sisst .. för jag vet ju vad den är å vad den vill.. sj då??
    När jag läser det du skriver så tänker jag bara "wow, vilken stark person!". Att gå igenom så mycket och resa sig och fixa sitt liv, det är så himla starkt!
  • Anonym (sobril)

Anonym (jenna)
    tack känns alltis bra att folk ger berömm... hoppas nu att jag klara ångesten lika bra som sisst å att den försvinner snart..

• världens bästa mamma

Jag jobbar inompsykvård och tycker att du skall se till att du får iväg din kompis bums till psyket alt. kontakta polisen annars då tar de henne dit.
    Har man s-tankar plus att man är gravid, uj uj.
    Ja det är mitt råd!

• världens bästa mamma

Den som vill prata inboxa gärna. My

• Anonym

Prata med henne sambo om hon inte lyssnar på dig. Hon berättar kanske inte sina tankar för honom så han vet inget. Hade jag hört någon av mina vänner prata om självmord hade jag åkt in direkt med dem till psykakuten... Det är bättre att hon får hjälp nu innan det händer något. Hon behöver kanske byta midicin, spykologen verkar ju inte fatta att hon inte mår bra..

Svar på tråden Sobril=självmord?