Inlägg från: Sagoflickan |Visa alla inlägg
  • Sagoflickan

Spjälsäng/skydd/katt

Har 3 katter. Är det någon som vet om det finns skydd att fästa ovanpå spjälsängen så att katterna inte kan hoppa ner och lägga sig hos bebisen. Annars får vi ha barnet i barnkammaren redan från början med dörren stängd.

• Svar på tråden Spjälsäng/skydd/katt
  • Sagoflickan

Lokatt: Bra förslag att ställa in spjälsängen i förtid och försöka träna katterna. Låter som en idé värd att testa!

• Sagoflickan

Tack, det lär bli en utmaning för de har inte lärt sig något annat.

Egentligen har vi inte ens plats för spjälsängen i sovrummet så vi hade tänkt ha bebisen i barnkammaren redan från början, med babymonitor. Det rummet ligger vägg i vägg så jag ser inget problem med det. Katterna sover hos oss varje natt och de är mina barn, lika mycket som bebisen som kommer. Att stänga ute dom hade inte bara krossat mitt hjärta. Det hade även blivit olidligt eftersom de hade krafsat på dörren nätterna igenom och jamat hjärtskärande.

Men å andra sidan kanske man kommer vara nojig de första veckorna och vilja ha bebisen så nära som möjligt.

Vi gör ett försök som sagt!

• Sagoflickan

Tack för alla tips. Ska prova allt, aluminiumfolie och träning och om det inte funkar, myggnät eller någon variant.

Viskans: Om katterna hoppar ner till bebisen som är så liten så kanske de råkar lägga sig över halsen eller ansiktet och kväva bebisen. Min killkatt är tung så det är kanske farligt om han lägger sig över magen t o m. Man vet ju inte. Mina katter är också de snällaste i världen så att de skulle göra bebisen illa med mening är självklart uteslutet.

Svar på tråden Spjälsäng/skydd/katt