Spjälsäng/skydd/katt
Viskans skrev 2008-09-18 08:52:59 följande:
Jag måste ha missat något, varför skulle det vara så farligt om katten la sig brevid bebisen? Vi kommer ha spjäsängen stående med en sida "öppen" ihopkopplad till vår säng, så att spjälsängen liksom blir en del av våran säng. Katten sover ofta i vår säng och jag tror säkert att hon även kan tänka sig att ligga i spjälsängen. Vi har liksom en innekatt på ca 2,5 kg, lugn och snäll, jag ser inte riktigt vad hon kan göra bebisen.Spänna myggnät hade jag nog kunnat tänka mig att göra, även om det låter som meckigt när man ska ta upp bebisen flera ggr på natten, lägga om täcket eller vad som helst. Sen kan ju många katter "smala till sig" och klämma in sig mellan spjäälorna i vilket fall.
Ts jag förstår att du är förtjust i dina katter. Men int emenar du att de ä rlika mkt dina barn som bebisen du bär på? Det kan ju mkt väl bli så tex att er bebis inte alls vill ligga i eget rum, inte ens i egen säng, och att ni då behöver ha barnet i er säng. kanske inte så lämpligt med katter som travar runt där då. Har ni testat att stänga ute dem under natten, elle rutgår du bara ifrån att de komemr att gnälla? Att de jamar och gnäller måste inte betyda att de lider nåt fruktansvärt men förstår att det skulle vara ohållbart för er och katterna om de stod utanför och skrek nätterna igenom.