• Tvillingkaktus

Bästa mensskyddet

Själv föredrar jag ob-tamponger kombinerat med trosskydd.

Men det är inget jag behöver nu, för jag väntar mina två små barn!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa mensskyddet
  • Morbid angel

ob tamponger.Binda använder jag aldrig.

Är dock lite nyfiken på att köpa mig en menskopp.

• Fru U

För bekvämlighet libresse, men det allra bästa för kroppen tror jag är tygbindor (men jag är av naturen lat och orkar inte hålla på med tygbindor)

Svaren bor i hjärtat
  • Peztis

Menskopp, utan tvekan!

Jag som har enormt rikliga blödningar - detta blev min räddning! Nu slipper jag springa på toa och byta 1-2 ggr per h de första dagarna.

Bambigirl, varför funkar inte menskopp för dig? Nyfiken...

• LaFontaine

OB:s äldre tamponger är allra bäst. De nya, pro comfort, är värdelösa.

Menskopp är bland det värsta jag provat. Jag gillar den inte alls!

• bambigirl
    Beckah82 skrev 2008-09-18 16:17:15 följande:
    Testa då tyg...låter som det kunde vara kanon! Tygtrosskydd är aningen mindre än en pappersbinda men helt läckagesäker! Du kan stå och spola vatten på den men det går inte igenom, helt vattentät.Dessutom ligger den som gjutet i trosan och flyttar sig inte en millimeter till skillnad från pappersvarianterna som rullar ihop sig till en äcklig papperskorv mellan skinkorna.
    Vart köper jag det så jag kan prova?
  • ludenben

Ska testa menskopp efter graviditeten... skulle beställt en i augusti men gick och blev gravid så det får bli efter.

• gosmamman

Jag röstade på tamponger eftersom det är vad jag använder, men jag har funderat på menskopp ett tag.

• nynaeve80

Menskopp och tygbindor. (tycker det är skönast med tygbindor på natten istället för koppen, en fix idé. Men det funkar i alla fall)

bambigirl
    Tygbindor kan man köpa på flera ställen på nätet. Googla. =0)

Och förresten, för den lata så är tygbindor jäkligt bra för då slipper man gå och köpa bindor och tamponger i tid och otid.
    Där är två steg med tygbindor, skölj av, släng in i tvättmaskinen. (eller tvättkorgen) =0)

• moonweb

Menskopp! Hann använda min i ett halvår innan jag blev gravid, och önskar jag hade känt till menskoppen långt tidigare så jag sluppit allt meck med bindor och tamponger.

Svar på tråden Bästa mensskyddet