• chokladkaninen

    Bullen i ugnen är färdig!

    Jag har varit hos bm idag, v 36+6, och fått klartecken att jag är redo att föda. Från och med idag räknas bebisen som färdig och alla värden ser bra ut. Jag är jätteglad, för trots att man givetvis nyfiket håller utkik efter tecken har jag också varit lite rädd att den här bebisen skulle få för sig att komma för tidigt (varför den nu skulle göra det, storasyster föddes på bf+8!).

    Men nu är det alltså klart, liksom, och bara att vänta och välkomna bebisen med öppna armar när den väl kommer! Hurra! Risken är väl bara att jag hinner bli otålig istället...

    Är det nån mer som är i samma situation?

  • Svar på tråden Bullen i ugnen är färdig!
  • LinaoTom

    ska till bm idag, får se vad hon säger om saken hehe,är i v 37+1, men som du säger inte fasen skulle väl denna bebben komma tidigare heller :)

  • chokladkaninen

    Haha, nä, och nu är jag redan i 39+0 men inget har hänt. Så visst hade jag tid att gå och bli otålig.... Men det kändes ändå bra att få det där klartecknet, att allt är OK, liksom!

  • LinaoTom

    hej igen, fick oxå klartecken mer eller mindre hehe bm önskade mig lycka till om vi inte hann ses igen, då tändes det en liten gnista hehe, fixerad o redo att möta världen är nu vår lilla tjej med :), så som du så e det bara denna eviga dryga väntan nu ...oj då då e det ju verkligen snart dags att din lilla börja ge sig till känna nu o vilja ut :P

  • chokladkaninen

    Eller hur! Min slempropp har släppt i små omgångar i över en vecka nu, men annars verkar allt vara lugnt här.

    Kul att du också är på gång, visst känns det bra att ha bm:s "välsignelse", liksom?

  • LinaoTom

    Ja de är precis som de är någon slags sierska haha, fast å andra sidan så måste man ju tyvärr trycka ner sig själv o inse att bebis kommer när han/ hon e redo för det hehe,,ja jag har lite svårt för o veta hur det är när slemproppen släpper i små omgångar då min lossnade *ÄCKELVARNING* helt när det var dags,, blodig o "geleig" äcklig!!

Svar på tråden Bullen i ugnen är färdig!