Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: lanas mamma |Visa alla inlägg
  • lanas mamma

plus size model

i americas next top model

hur fan kan man säga att deras plus modeller är det???????????

jag menar ursäkta men jag tycker att de är smala!!!!
    det får mig att undra hur pinsmala de andra igentligen är om man ser de i verkligheten.....

tänk om det var ok att vara en kvinna igen... drömmer nog bara!

• Svar på tråden plus size model
  • lanas mamma
    Tjatte skrev 2008-09-18 22:38:00 följande:
    Har inte sett Top Model, men däremot reagerade jag på BIB-tjejen i HM-katalogen. Hon såg inte ut att ha ett kilo för mycket på sin kropp.
    ja eller hur!!!! tyckte min syster o jag md när vi bläddra igenom den!
  • lanas mamma
    T0morrow skrev 2008-09-18 22:42:01 följande:
    men i modellvärlden är det dessvärre så. Dom som i våra ögon är "normala" eller tom lite "smala" är plus size i modellvärlden. Det är det som är felet i den världen. Och Whitney som räknas som en plus size i Top Model har en storlek av 38 i våran värld.... men dom som är modeller har 32/34... så i den världen så är det stor skillnad. Jag hoppas fler modehus tar efter de spanska & många andra europeiske som inte tillåter modeller under en viss BMI att ens gå modeshowerna. Jag HOPPAS att modevärlden ska vakna... men dessvärre så TROR jag inte det. *pust*
    håller med dig
    hoppas verkligen men finns inte mycket hopp...
  • lanas mamma
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:59:11 följande:
    Men era egna åsikter om modebranschen är ju tämligen ointressanta. Fakta är ändock;1. Hon ÄR plus size2. Kläder sitter bättre på smala - inga valkar, bröst eller rumpor ivägen3. Whitney kommer inte bli långvarig som modell då hon inte kan gå runwayshower.
    vi kanske anser att dina åsikter är ointressanta...
    tråden är för att upplysa att det är helt sjukt att en normal kvinna ska kalas för plus size i mode branschen.
    det borde förändras!
    att kläder sitter bättre på trådar är bullshit, om kläderna var skapta för att sitta på kurviga kvinnor skulle de sitta shit på pinsmala kvinnor det beror bara på vem man gör kläderna till
    och det är det som är sjukt att mode branscen vill få normala kvinnor att känna sig feta när det är nmode branschen det är fel på och inte några miljioner kvinnor.
  • lanas mamma

o GUTEGIRL o skrev 2008-09-19 23:18:08 följande:

Du kanske skulle starta din alldeles egna agentur då, "Fota Feta" kan den heta kanske?Men du lär gå i konken ganska fort,. det där har provats men det funkar inte. Det är helt enkelt inte lönsamt.
    vem pratar om att starta en firma........
    vill bara att man ska inse att normala kvinnor är fina även omdet väger över 45 kg..

sen är det jävligt lågt att skviva fota feta, ingen pratar om feta kvinnor,eller anser du att man är fet om man har storlek 38?
Svar på tråden plus size model