• lanas mamma

plus size model

i americas next top model

hur fan kan man säga att deras plus modeller är det???????????

jag menar ursäkta men jag tycker att de är smala!!!!
    det får mig att undra hur pinsmala de andra igentligen är om man ser de i verkligheten.....

tänk om det var ok att vara en kvinna igen... drömmer nog bara!

• Svar på tråden plus size model
  • wordplay

Håller med! De väger väl drygt 5 kg mer än resterande modeller.

• Tjatte

Har inte sett Top Model, men däremot reagerade jag på BIB-tjejen i HM-katalogen. Hon såg inte ut att ha ett kilo för mycket på sin kropp.

• Clobberella

Ja det är intressant att plus size i modelvärlden är typ en storlek 38-40...

• lanas mamma
    Tjatte skrev 2008-09-18 22:38:00 följande:
    Har inte sett Top Model, men däremot reagerade jag på BIB-tjejen i HM-katalogen. Hon såg inte ut att ha ett kilo för mycket på sin kropp.
    ja eller hur!!!! tyckte min syster o jag md när vi bläddra igenom den!
  • T0morrow

men i modellvärlden är det dessvärre så. Dom som i våra ögon är "normala" eller tom lite "smala" är plus size i modellvärlden. Det är det som är felet i den världen. Och Whitney som räknas som en plus size i Top Model har en storlek av 38 i våran värld.... men dom som är modeller har 32/34... så i den världen så är det stor skillnad.

Jag hoppas fler modehus tar efter de spanska & många andra europeiske som inte tillåter modeller under en viss BMI att ens gå modeshowerna. Jag HOPPAS att modevärlden ska vakna... men dessvärre så TROR jag inte det. *pust*

• lanas mamma
    T0morrow skrev 2008-09-18 22:42:01 följande:
    men i modellvärlden är det dessvärre så. Dom som i våra ögon är "normala" eller tom lite "smala" är plus size i modellvärlden. Det är det som är felet i den världen. Och Whitney som räknas som en plus size i Top Model har en storlek av 38 i våran värld.... men dom som är modeller har 32/34... så i den världen så är det stor skillnad. Jag hoppas fler modehus tar efter de spanska & många andra europeiske som inte tillåter modeller under en viss BMI att ens gå modeshowerna. Jag HOPPAS att modevärlden ska vakna... men dessvärre så TROR jag inte det. *pust*
    håller med dig
    hoppas verkligen men finns inte mycket hopp...
  • rosyposy

Jag blir så full i skratt varje gång jag hör det där Plus size-uttrycket.
    Så enormt världsfrånvänt.
    Modeller gör reklam för kläder (oftast i alla all). 38 torde vara en av de absolut genomsnittligaste storlekarna.
    Hela den där världen är så skruvad så det är löjligt. Längtar till den dagen då det finns modeller av ALLA storlekar.

Marilyn Monroe drog ju 40/42 i kläder om jag inte minns fel. Varför försvann det idealet?
    Kan det ha något med att måååånga av de mest inflytelserika människorna i modevärlden är homosexuella män? (som alltså gillar manskroppar före kvinnokroppar).

• Tigerunge

Sökte på den "stora" tjejn i top model, whitney.
    Hon är en storlek 42 stog det, men hon ser ju inte ut att vara större än 38.

Svar på tråden plus size model