Inlägg från: Mcmajjsan |Visa alla inlägg
  • Mcmajjsan

plus size model

ming skrev 2008-09-19 13:17:06 följande:
    Enligt Wikipedia vägde Whitney 72kg och hade storlek 10, vilket är 44 här i Sverige.Det tycker jag är en plus size model.Jag kan ju inte direkt påstå att hon är smal.images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...
    Normal skulle jag kalla det...
    Bf 081230
  • Mcmajjsan
    ming skrev 2008-09-19 13:28:28 följande:
    Ja, normal i verkliga livet, men för en modell är hon ju plus size, med tanke på att modeller i normala fall är mycket smalare än hon.Det är just det som är syftet med plus size model, att de är större än de vanliga modellerna, och det är ju Whitney, ändock utan att vara extremt överviktig.
    Det som diskuteras är väl just det att varför ska någon med normal strl räknas som plus size. Vad är logiken med det?
    Bf 081230
  • Mcmajjsan
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:47:07 följande:
    Men grejen är ju att hon är plus size bland andra modeller - bland dem är hon BIG. Hon respresenterar oss, vanliga kvinnor - normen. Men bland dem är hon förtfarande big. Förstår inte varför ni hänger upp erpå ett ord? Hade det varit bättre om de valt någon med bilringar och bristningar?
    Klart som fan man hänger upp sig på ett ord... bland andra modeller är en normal kropp ngt som kallas STORT, BIG osv... Det vi diskuterar är det faktum hur sjukt den normen är.
    Bf 081230
  • Mcmajjsan
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:59:11 följande:
    Men era egna åsikter om modebranschen är ju tämligen ointressanta. Fakta är ändock;1. Hon ÄR plus size2. Kläder sitter bättre på smala - inga valkar, bröst eller rumpor ivägen3. Whitney kommer inte bli långvarig som modell då hon inte kan gå runwayshower.
    Det där dina åsikter och tämligen ointressanta enligt mig. kurvor är det som bär upp kläder... bälten ska inte behövas för att en liten flicka vill visa upp sina framtvingade kotor.
    Bf 081230
Svar på tråden plus size model