• Anonym (Nojjjjig)

Handsprit och Gravid

Jag såg just på nyheterna att ambulansmän som använder handsprit har fått utslag vid alkolås. Alltså när de blåsit i ett alkotest har det visats som att de har alkohol i kroppen, bara genom att andas in handsprit.

Är detta något som jag som gravid behöver vara orolig för? Jag använder handsprit i mitt jobb.

• Svar på tråden Handsprit och Gravid
  • Krabbolina

Anonym (Nojjjjig) skrev 2008-09-19 18:51:08 följande:

Men tror ni jag behöver vara orolig för detta?Jag är gravid i v 8, och väldigt orolig för missfall.
    Då skulle jag fått missfall för längesen, jag är i vecka 30 och har använt alkogel hela graviditeten.
  • Glenni

Läs vad vi skriver! Det är INTE farligt.

• Anonym (Nojjjjig)
    Thuva03 skrev 2008-09-19 18:53:13 följande:
    Har handsprit hemma i väskan.  Det är en DAX Alcogel 85. Återfettande handdesinfektion. På den står det endast att man ska akta den för barn. Inget om att den ska va farlig för gravida eller ammande....
    Okej tack för ditt svar, jag ska kolla när jag kommer till jobbet imorgon.. =)
  • Anonym

Anonym (Nojjjjig) skrev 2008-09-19 18:53:50 följande:

Fast vadå? Jag fick missfall för två månader sen, är det fel att oroa sig?Tycker det var lite dålig attityd du kom med. SYND
    Hur skulle man öht kunna få missfall för att man använder handsprit?

I så fall hade det varit stora varningslappar på flaskorna.
  • Anonym

Du får ju inte missfall av att supa dig full heller, så att sprita händerna ska knappast kunna leda till vare sig missfall eller något annat som är farligt för fostret!

• Anonym (Nojjjjig)
    Glenni skrev 2008-09-19 18:54:22 följande:
    Läs vad vi skriver! Det är INTE farligt.
    OKEJ TACK SÅ MYCKET.

Jag ville bara vara säker i och med att du skrev du kan NOG vara lugn
  • Anonym (Nojjjjig)
    Anonym skrev 2008-09-19 18:55:26 följande:
    Anonym (Nojjjjig) skrev 2008-09-19 18:53:50 följande:
    Hur skulle man öht kunna få missfall för att man använder handsprit?I så fall hade det varit stora varningslappar på flaskorna.
    Ursäkta min oro, men i och med att jag såg på nyheterna vad ambulansförarna sa så blev jag orolig...

TACKAR ALLA FÖR ERA SVAR
  • Anonym

Anonym (Nojjjjig) skrev 2008-09-19 18:57:18 följande:

Ursäkta min oro, men i och med att jag såg på nyheterna vad ambulansförarna sa så blev jag orolig...TACKAR ALLA FÖR ERA SVAR
    Undrar fortfarande vad som skulle kunna hända.

Jobbar ju hur många som helst i vården,de flesta kvinnor,tänk vad missfall alla skulle ha.
  • Anonym (Nojjjjig)
    Anonym skrev 2008-09-19 19:02:17 följande:
    Anonym (Nojjjjig) skrev 2008-09-19 18:57:18 följande:
    Undrar fortfarande vad som skulle kunna hända.Jobbar ju hur många som helst i vården,de flesta kvinnor,tänk vad missfall alla skulle ha.
    Kanske inte missfall men andra skador, glöm att jag ens frågade. Jag trodde faktiskt inte jag skulle få någon "emot" mig för en sån fråga.
  • Thuva03
    Svar på #14
    Det va så lite så.
    Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
Svar på tråden Handsprit och Gravid