Ärrbildning efter konisering
Hej på er. Jag vill först börja med att uppriktig beklaga de problem ni har ställts inför. Jag hoppas verkligen att det kommer att lösa sig till det bästa för er allihopa.
Jag har gjort en konisering, som lyckades såtillvida att de fick bort allt som skulle bort, men tiden efter var ett elände. Det slutade aldrig att blöda och smärtorna var inte roliga. Men inga ihopväxter i alla fall. Jag har letat på nätet, i mina böcker och talat med läkare, både innan och efter jag gjorde min operation. Men inte en enda har nämnt de problem ni beskriver. Inte heller de jag drabbades av, som var ringa jämfört med era, men ändå. Jag behövde bara äta blodstillande i två veckor, en antibiotika kur och en trave med Oxycontin (vill jag minnas). Numera är det oerhört smärtsamt att ta cellprover, men det har lyckats i vilket fall. Jag blir uppriktigt förbannad över den dåliga informationen jag fick innan, och det antar jag att jag inte är ensam om. Det är verkligen skandal, jag känner att jag som patient har rätt att få fullgod information om de risker som är förknippade med en operation, så att jag kan ta ett beslut grundat på fakta. Självklart förstår jag att operationerna är något som måste genomföras, men det känns ändå inte ok att inte få tillgång till all fakta.