Inlägg från: Gullobert |Visa alla inlägg
  • Gullobert

    Juli - September 2005 Gbg med omnejd snackar 3 mån till

    God lördagskväll!

    Här myser vi för fullt med lördagsgodis i soffan. Idag har vi städat, varit och tänt ljus på graven samt käkat middag ute med min syster och hennes sambo. Igår var vi på Halloweenfest med en liten, ansiktsmålad häxa

    Eftersom frågan kommit upp har vi försökt förklara vad döden är för E. Inte lätt, men bara man tar sig tid och tänker sig för lite så verkar det mesta gå att förklara... Hur har ni andra gjort?

  • Gullobert

    Hej

    Första dagen då jag är själv hemma med E på dagis. Vet inte om det är psykologiskt, men jag är precis hur trött som helst Har egentligen en del att fixa hemma men jag tror jag prioriterar soffläge idag

    Billan: Den värsta ömheten i kroppen är borta som tur är. Hade inte velat ligga på en förlossningsbrits med så öm bakdel Planen är att boa så mycket jag orkar, men just nu orkar jag som sagt inte

    Jobbigt nog gick vår kylskåp sönder igår och de kunde inte lova service förrän på torsdag. Så nu blir det några dagar med "kylen"i förrådet. Tur iallafall att det är kallt och tur att vi numera har ett kallt uteförråd.

  • Gullobert

    Hej,

    ja lite bättre fart här i tråden skulle inte skada

    Tweedy: Jag var verkligen trött igår utan någon särskild anledning. Väldigt skönt att vara hemma då. Idag känner jag mig piggare. Ska nog ta mig för att packa den berömda BB-väskan, faktiskt! Sover ganska kasst på nätterna, har mycket sammandragningar och tryck nedåt, så i natt låg jag och funderade på om det skulle sätta igång. Vad skulle vi i så fall ta på bebben vid hemfärd? Kom på att vi inte har några varma ytterkläder i ministorlek... Hur mår lilltjejen?

    gbg: Det låter väl självklart att man ska få tillbaka pengarna! Varför ska ni inte ha GP längre?

    Billan: Åh, jobbig sits med alla magar på jobbet. Du ska se att det snart blir er tur!

  • Gullobert

    gbg: Jo, har också tänkt på det där med varm filt Tänker nog att det mesta löser sig Fast man är inte särskilt rationell i sitt sömnlösa tillstånd fram på småtimmarna

  • Gullobert

    Hej!

    Känner ni förändringens vindar blåsa idag? Go Obama!

    Idag ska vi pyssla ihop service på bilen med BM-besök och dagishämtning. Blir till att promenera och ta bussen som omväxling, vilket väl inte skadar.

  • Gullobert

    Billan: Jobbigt att S var så ledsen vid MR Men det måste ju göras och nu ska ni bara se fram emot ett positivt besked på fredag. Skönt att magen är bättre.

    sofiej: vad skönt att maken får hjälp, även om operationer alltid är besvärliga.

    gbg: Bra att skelningen är borta Men nu får det väl räcka med komplikationer för Einars del, även om det säkert inte är någon fara med ögonlocket.

    Vi fick ihop dagen igår, men det blev en del promenerande för min del, vilket känns idag. Är allmänt öm i nedre regionerna. Man kan ju iofs hoppas att det är något slags tecken på att något är på G, men det är väl för bra för att vara sant Den envisa ungen därinne har ännu inte sjunkit ner alls med huvudet, så magen är fortfarande uppe vid revbenen

    Nu kom kylskåpsgubben iallafall. Får se vad detta ska kosta... Rätt många sköna tusenlappar flög iväg på servicen av bien igår, så det är väl bara att fortsätta att hålla plånboken öppen

  • Gullobert

    God förmiddag!

    Lindis: Jobbigt med så mycket sjukdomar Har ni testat Revaxör (eller vad det heter nuförtiden) för att få bort vaxet?

    gbg: Håller med om att man ser väldigt många olika typer av stavgångare Gör det som känns svettigast så är det nog rätt ska du se

    frejsan: Klart jag orkar ses någon dag, om än inte för långpromenad! Dock inte på lördag, för då har min pappa 60-årsmottagning. E är på dagis må-fre 9-15, men hon kan ju få ledigt om det vankas lek med jämnårig kompis.

  • Gullobert

    VB: Stackars lille P och er Men ni får hoppas på det bästa. Kanske kan ni ändå komma iväg efter vad det låter.

    VS: Usch, låter inte kul. Krya på dig!

    Jag tror inte jag haft vattkoppor. Eller kan jag ha haft det utan att veta om det, med typ en koppa ? Har för mig att jag var och lekte hos en kompis som hade när jag var liten.

    Nu skruvar A och E ihop spjälsängen däruppe Helt crazy, snart har vi en bebis här!

    Idag blir det full rulle hos min pappa som fyller 60. Han säger att han inte räknar med min hjälp men jag vet nog hur det kommer att bli...snart står jag och städer hans toaletter Fast det är väl mer mitt eget fel...

  • Gullobert

    Hej!

    Still here

    Kalaset igår blev jättelyckat. Är lite mör idag efter att ha stått mycket, men det är inte så farligt. En lite tråkig grej med att vara så uppenbart gravid är att det är det enda folk vill prata med en om... Fast lite kul var det ju att gång på gång få svara på frågan: "När är det dags?" med "Idag"

  • Gullobert

    Åh, vad ni tjatar Okej då, nu finns bildbevis...

    Tweedy: Åh, vad gott det lät. Jag älskar stek!

    gbg: (ang. SVT2) Shit, vad anti man blir

  • Gullobert

    Hu, vilket höstrusk!

    Tweedy: Skönt att höra att Ag är på bättringsvägen. Gissar att du fått sova rätt ok i natt då?

    Blir inte lockad att pröva Cerazette...

  • Gullobert

    Jag är fortfarande här

    Hade ont på ett värkliknande sätt i natt mellan 01 och 03, men det klingade av...så nu är jag bara trött och öm. Var hos BM nyss och konstaterade en rörlig bebis som fortfarande inte sjunkit ner. Kan nog ta tid det här

  • Gullobert

    Hej alla - rapporterar närvaro!

    Vad sent ni är uppe och surfar på kvällarna

    I natt har jag sovit jättegott utan en enda känning. Mystiskt, men skönt

    Angående att bebben inte sjunkit ner så har jag inte fått några särskilda förhållningsorder. Tydligen vanligt som omföderska. Fast ner måste den ju innan den ska ut Det fixar sig tydligen när värkarbetet startar på allvar eller när vattnet går. Om det senare händer så lär det väl bli ordentligt blött, vad jag har hört

    Vår förskola är väldigt flexibel och tillmötesgående på alla sätt Fast fram till nu har vi ju alltid jobbat när E varit där. Nu är jag hemma och latar mig själv på dagarna

  • Gullobert

    Hej

    Har faktiskt varit på förlossningen i natt Vattnet gick vid 03. Fick ligga med ctg i över en timme då bebisen var lite för stillsam Efter ett tag piggnade den till dock, tack och lov.

    Sedan genomgick jag mitt livs hittills plågsammaste gynundersökning. BM var inte 100 % säker på om det verkligen var vattnet som gått eftersom det inte rann...Men jag är så säker man kan vara, precis så här var det förra gången.

    Så nu är vi hemma och väntar. Har lite halvonda sammandragningar som jag hoppas på. Ev. blir det igångsättning i morgon, men jag vill hellre vänta på att det drar igång av sig självt. Får hoppas att det inte tar 3 1/2 dygn som sist...

  • Gullobert

    Hej. Igår kl 21.15 kom Sigrid till världen. En nätt liten tjej på 4 430 gram . Allt gick bra men vi är kvar på BB pga att de hittat en blåsljud i hjärtat. Förmodligen ingen fara dock. Skriver detta på mobilen, mer info när vi är hemma igen.

  • Gullobert

    Nu har vi fixat dator med trådlöst nätverk hit

    Tack för alla lyckönskningar. Det gick lite snabbare än vad vi var inställda på - A fick köra fort till förlossningen
    Väl där var det bara att börja krysta. Det var ingen drömupplevelse att trycka ut den lilla knubbisen, men det gick trots allt bra.

    Angående blåsljudet försöker vi att inte oroa oss än, tydligen är det vanligt och oftast ordnar det sig av sig själv. Fast lite läskigt är det ju, vi var totalt inställda på att åka hem när vi fick veta detta. Men E är i Trollhättan med farmor och A fick stanna i natt också, så det känns bra.

    VB: Vilken otur med tån! Ha det nu gott på semestern!

  • Gullobert

    Hemma igen - sååå skönt Blåsljudet hade minskat till nästan inget idag så det är förmodligen borta om några dagar.

    Jag klarade mig väl trots det snabba förloppet och behövde inte ens sys. Vilat har jag knappt fått göra i natt då S bara har velat äta hela tiden Det gäller ju att hålla matchvikten, antar jag

    Storasyster är väldigt stolt och vill helst hålla på med lillasyster hela tiden. Bara att ha tålamod antar jag

    VS: Skön stil! Grattis!

  • Gullobert

    Kort rapport från tvåbarnslivet

    Sigrid hittills världens lugnaste bebis som bara äter och sover. Och mat har jag i överflöd, så hon har redan lyckats gå upp lite

    Den verkliga utmaningen är väl att sysselsätta Elsa och bestämma hur tillmötesgående man ska vara mot henne just nu Imorgon ska hon till dagis en stund så hon får lite annan stimulans.

    Idag var vi på pku och läkaren lyssnade på S igen. Blåsljudet är nu helt avskrivet - skönt.

    VS: Skönt att allt såg bra ut därinne Blä för vinterkräket

    Billan: Vad jobbigt med rådjursolyckan Tur att det inte var något större djur! Blev det mycket skador på bilen?

Svar på tråden Juli - September 2005 Gbg med omnejd snackar 3 mån till