• Anna nas

Sammandragningar hur ofta?

Hej! Ja, jag har också mycket sammandragningar. Man kan säkert ha upp till en 20 st om dagen (gissat) utan att det är någon fara, om de är smärtfria vill säga!
    Mina kan också hålla i sig länge om jag inte sätter/lägger mig ned, eller tar ett varmt bad. Men då går de över.
    Prova det du också, att slappna av ordentligt, stå inte upp när du har en.
    Går de ändå inte över, fastän du ligger ner etc. men dock är smärtfria, ska du be din BM om att de kollar så du inte har urinvägsinfektion. Det kan öka sammandragningarna...

Blir dina sammandragningar däremot smärtsamma eller inte alls vill ge med sig ska du ringa förlossningen eller BM!

Lycka till!

Kram

• Anna nas

Man behöver iofs inte åka in bara för att sd kommer med jämna mellanrum. Det man ska göra är att ta ett bad eller slappna av på nåt vis, går de då över eller avtar väldigt behöver man inte åka in tror jag. Förvärkar kan också vara ganska regelbundna för vissa, precis som riktiga värkar.

Men är man orolig kan man ju alltid ringa förlossningen, det gör jag! ;)

Själv får jag idag sd bara genom att resa på mig nästan, och precis nu en fast jag sitter ner. Bah! Är less på dem! Jag kan ju inte gå ordentligt... Tur att man får sin belöning sen :))

Lycka till alla!

Svar på tråden Sammandragningar hur ofta?