Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Centraldammsugare

en lång klumpig besvärlig slang, som man ska dra med sej överallt
    jättekul för småbarnen när dom upptäcker att grejer försvinner, när man pillar in dom i uttagen
    Ännu "roligare" om det blir stopp nånstans på vägen, pga.grejer som åkt in
    billigare , man slipper dammsugar påsar
    inget damm i luften när man dammsuger

där har du några för-och nackdelar..
    jag gillar inte centraldammsugare!

• mimmi 1

kom på ett till stort minus.. förvaringen! den långa klumpiga otympliga slangen, som bara rasar ut, och är allmänt ivägen

• mimmi 1

ludenben.. det kan jag tänka mej åxå att den gör... man ska ju dra den där stora slangen efter sej hela tiden, och den går ju inte på hjul precis

• mimmi 1

kanske är fler bilar i väggen

• mimmi 1

Det finns tydligen massor med olika centraldammsugare....

Den jag provat, och det som jag skrev som negativt, var ju att när man öppnar locket till utsuget, så suger där för fullt, och jättekul att stoppa in grejjor som försvinner i ett nafs!

och det är i sådana som det kan bli jätteproblem, om nåt fastnar på vägen mellan det uttaget, och behållaren...

Men i den typ som bla. linlugg har, så går det tydligen inte, och det är ju bra!

men jag hävdar iallafall att slangen känns otymplig att dra med sej... dammsugaren (den vanliga) går ju på hjul, och följer snällt efter mej dessutom har jag alla munstycken med mej hela tiden, vilket jag inte har om jag använder centraldammsugare...

så.. som jag skrev innan, för o nackdelar med båda

Svar på tråden Centraldammsugare