• LykkeLee

Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!

Vad är ni sjukskrivna för? Är det svårt att bli sjukskriven? Jag har KRAFTIGT illamående i stort sett hela dygnet med upprepade kräkningar. Jag svimmar dessutom flera ggr i veckan. Jag är helt slutkörd.
    Vad har ni för "fel" och hur gjorde ni för att bli sjukskrivna? Pratade ni med en doktor på VC eller MVC eller KK??
    Missförstå mig inte nu. Jag älskar mitt jobb, men jag orkar inte just nu.

• Svar på tråden Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!
  • LykkeLee
    lillzandra skrev 2008-09-21 16:50:38 följande:
    jag blev sjukskriven för illamående å ja pratade bara me min BM så pratade hon me en läkare å fixade d..lycka till..
    När var det då? Nu i år eller?? Hur mycket kräktes du? Hur länge var du sjukskriven och i vilken vecka var du när du blev sjukskriven?
  • LykkeLee

Men jag är så rädd att FK inte godkänner det. Men jag orkar snart inte mera. Jag jobbar som uska och är ensam på jobbet t.ex. på natten. Vi är som mest två personal och den andra som jobbar med mig får ju jobba ihjäl sig för att jag mår så dåligt.
    Hur snabbt får man veta om dom godkänner/inte godkänner då??

• LykkeLee

Jag håller med dig fullständigt branca. Men vår ekonomi går i botten om jag inte får några pengar alls. Jag hoppas så innerligt att jag får det godkänt.

• LykkeLee
    TantaLoran skrev 2008-09-22 08:58:58 följande:
    jag blev sjukskriven på heltid i ca v 13 för foglossning.sedan dess har jag fått sjukpenning. är nu i v40.kan säga att jag inte ville inse att jag inte kunde arbete och gick gråtande från jobbet i flertalet veckor. innan min chef tog upp det med mig och sa att jag slitit ont tillräckligt nu.arbetar innom äldrevården och det är mycket tungt där jag jobbar.men jag tycker att det varit jättejobbigt att gå hem från jobbet.mådde riktigt dåligt första månaderna hemma och har haft svårt att acseptera att jag inte kan arbeta och röra mig obehindrat.
    Tyvärr är nog inte min chef lika förstående. Hon tycker inte man ska känna efter så mycket och "att vara gravid är inte att vara sjuk"
  • LykkeLee
    branca skrev 2008-09-23 11:25:55 följande:
    Åh jag blir galen på alla dessa kommentarer att "graviditet inte är någon sjukdom"! Nej, det är ingen sjukdom, men det är ett tillstånd! Och det är definitivt inte samma sak som att bara vara "vanlig" (dvs. icke gravid). Hela kvinnans kropp förändras, ett nytt liv skapas inne i henne, och det är en omställning som för vissa går relativt smärtfritt, men för andra kan vara jobbig. Att det ska vara så kontroversiellt att vara gravid. Det känns inte som att man hackade på gravida förr i samma utsträckning som idag.. Åh jag var bara tvungen att säga det :)
    Håller med dig till 100%
  • LykkeLee

Jag ska till läkaren idag. Hoppas på att få bli sjukskriven 2 veckor iaf till att börja med.. men vi får väl se..

• LykkeLee
    Esprie skrev 2008-10-10 08:13:05 följande:
    Jag är sjukskriven för illamående med upprepande kräkningar dagligen, och svår foglossning, har varit det sedan v 14-16 nått..fick pengar direkt från FK det var inga problem..
    Vad skönt att det inte krånglade.. Hur kollar dom att man har foglossning?? Så dom inte tror att man simulerar eller något.. jag menar det syns ju inte utanpå..

Det vore ju öken att bli misstrodd på kuppen också.. som tur är så har jag inga foglossningar ännu.. men med min fantastiska tur lär det väl komma det med och då är det ju bra att vara förberedd...
  • LykkeLee
    Esprie skrev 2008-10-12 19:22:31 följande:
    De känner och klämmer, blev även skickad till en sjukgymnast som oxå gjorde det... (detta är andra barnet för mig och hade mycket/svåra foglossnings problem med förra grav) En kompis till mig som trodde hon hade foglossning kom läkaren/sjukgymnasten fram till att hon inte hade det utan att det var något i någon muskel i ryggen, så det kan känna om det är foglossning eller något annan .
    Åh vad skönt.. då behöver man ju inte vara orolig för det iaf..
  • LykkeLee

Jag har svimmat upprepade ggr också.. har ni gått till läkaren på vårdcentralen eller på gyn?

Svar på tråden Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!