• LykkeLee

Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!

Vad är ni sjukskrivna för? Är det svårt att bli sjukskriven? Jag har KRAFTIGT illamående i stort sett hela dygnet med upprepade kräkningar. Jag svimmar dessutom flera ggr i veckan. Jag är helt slutkörd.
    Vad har ni för "fel" och hur gjorde ni för att bli sjukskrivna? Pratade ni med en doktor på VC eller MVC eller KK??
    Missförstå mig inte nu. Jag älskar mitt jobb, men jag orkar inte just nu.

• Svar på tråden Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!
  • lillzandra

jag blev sjukskriven för illamående å ja pratade bara me min BM så pratade hon me en läkare å fixade d..
    lycka till..

• LykkeLee
    lillzandra skrev 2008-09-21 16:50:38 följande:
    jag blev sjukskriven för illamående å ja pratade bara me min BM så pratade hon me en läkare å fixade d..lycka till..
    När var det då? Nu i år eller?? Hur mycket kräktes du? Hur länge var du sjukskriven och i vilken vecka var du när du blev sjukskriven?
  • Vickan I

Att bli sjuksriven av läkare är inte så svårt. De svåra säger dem är att få det godkänt av FK sedan när de gör sin prövning....

Jag är sjukskriven på deltid för fogglossning. Min bm skickade mig till läkare som gjorde en undersökning. Får se om FK godkänner det sedan.....

google it goddammit!!!!
  • lillzandra

ja i år..
    förra året blev ja sjukskriven för att ja hade foglossning redan i v.9..
    ja mådde illa typ dygnet runt men spydde inte så jätteofta men jag fick tabletter av BM som funkade direkt..
    nu i år så blev ja sjukskriven för illamående i v.10-12 tror ja..
    å är fortfarande sjukskriven 75% men av andra anledningar (typ ryggen å psykiskt)..
    men ja mådde iaf jätteilla fram till v.14 å sen gick d över..

• Zette

Jag var SS i somras för illamående och det var inga problem med varken läkaren på MVC eller F-kassan. Så ring och prata med din BM.

• Daddys Girl

Vill varna dig lite att det krävs rätt mycket för gravida att få ersättning av FK vid sjukskrivning. Tyvärr!! Drar mig för att bli sjukskriven har hemska foglossningar och ichias och jobbar dessutom på 1-2 år avdelning på förskola. Har varit hos läkare, sjukgymnast, akupunktur, massage, zonterapi, använder bälte och inget hjälper så nu hoppas jag att jag uppfyller "kraven" för ersättning. Se till att din läkare skriver ett väldigt utförligt sjukintyg till dig annars är det hopplöst. Så är det i vår kommun i alla fall. Det är tråkigt för alla gravida borde ha rätt till vila! Lycka till!

• branca

Jag träffade en gynläkare på mvc som sjuksrev mig i 4 v pga illamående och kräkningar. Jag kräks inte mkt men mår illa dygnet runt och är mest sängliggande. Det handlar ju om att ens allmäntillstånd är så pass dåligt att man inte kan jobba.

Lycka till och stå på dig. Du kan ju vara sjuk en vecka utan läkarintyg, men det är kanske bäst att ha ett ifall ifall.

• Wernerliv

Jag är sjukskriven och har varit det i snart två månader. Är i vecka 20 och har hyperemesis. Kräks varje dag flera gånger och kroppen klarar inte av att jobba. Blev inlagd i vecka 10, sedan dess har jag varit hemma. Kommer antagligen vara hemma i en månad till, sedan går jag på havandeskapspenning eftersom jag jobbar med hot och våld dagligen. Fast det är inte skönt att vara hemma hela tiden, tiden går lååångsamt.

• LykkeLee

Men jag är så rädd att FK inte godkänner det. Men jag orkar snart inte mera. Jag jobbar som uska och är ensam på jobbet t.ex. på natten. Vi är som mest två personal och den andra som jobbar med mig får ju jobba ihjäl sig för att jag mår så dåligt.
    Hur snabbt får man veta om dom godkänner/inte godkänner då??

Svar på tråden Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!