• Anonym

Svullen vid höger revben samt vitgul avföring

Gå till läkaren omedelbart.

• Anonym

Du ska ha en akut tid!!!!! Jag hade lika som dig för 4 år sedan och blev snabbt dålig och då menar jag att det gick på ca 1-2 timmar. Låg med dropp i en vecka och sen kunde dom ta bort gallan. Jag höll på att stryka med. Vill inte skrämma dig men beställ en akuttid.

• Anonym

Då kanske ev. gallsten har släppt och inte täpper till gallan längre. Jag tror att så länge som du inte har feber, mår illa, dåligt allmäntillstånd så är det ju inget livshotande. Men du måste i vilket fall ta kontakt med en läkare. Har svullnaden gått ner?

• Anonym

Vid gallbesvär och om en sten har stoppat gallavsöndringen så blir avföringen kittfärgad, passerar stenen sedan genom gallgångarna eller faller tillbaka in i gallblåsan så försvinner och dämpas symtomen. Om du äter äpple, gurka med skal, fett, starka kryddor m. och blir svullen igen och avföringen ändras så är det nog gallan. Många av befolkningen vet inte att de har gallsten och har inga besvär utan det är om man får besvär som man oftast upptäcker det. Gallstenar i sig är ofarligt.

Svar på tråden Svullen vid höger revben samt vitgul avföring