Hur frostar man av en frys?
ja..hur gör man, det är en vanlig frys...detta ska man ju veta men det gör jag inte, någon?
ja..hur gör man, det är en vanlig frys...detta ska man ju veta men det gör jag inte, någon?
sätt en kokande kastrull med vatten nästan längs ner i frysen, öppen dörr, och sedan ska de finnas en plastpip längst ner som man kan fälla ut där vattnet rinner ut :) OCH stäng AV frysen innan du på börjar de:)
1: stäng av frysen
2: håll frysdörren öppen
3: ha någon form av balja nedanför rinn-pipen så att inte allt vatten hamnar på golvet. oftast kan man använda en av frys-lådorna till detta. gardera gärna med handdukar på golvet också om du vill vara på den säkra sidan.
4: låt stå över natten
5: nu är frysen avfrostad och klar att köras igång igen!
javisstja, glöm inte att tömma frysen först
Lägger alla varor i en av boxarna med klamor eller ute nu i höst kylan. stänger av det å låter det stå öppet ha en hink ned till som vattnet kan rinna ut i. för snabbare av frostning häll varmt vatten på våningarna
sleeping angel skrev 2008-09-21 23:28:02 följande:
tack! hur lång tid tar det? jag ska flytta på tis em, kan jag göra det imorgon?
oj fick en massa svar när jag själv svarade...dra fram den vill/kan jag inte då jag är i 8e månaden och är lite nojig...
Bor i lägenhet, och kylen/frysen bytades ut efter 1 år eller nåt....FY som det såg ut under där. lovar att det inte var städat sen husetvar nytt (på 60 talet).
Hann tvätta lite innan dom kom in med det nya...
Det tar inte så lång tid, frysvarorna har inte tinat upp när jag har satt lådorna i varandra och tidingar över översta lådan..Det kan ju stå lite av sig själv med så du kan göra annat samtidigt...