Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Hur frostar man av en frys?

Jag tittade just på den där fliken. Det är en liten plastgrunka som går att ta bort. Troligtvis finns den som reservdel lite varstanns i varuhusen. ? det trodde iallafall jag?

• Suck och suck

Jag skapade faktiskt en peppningstråd med "frosta-av-frysen"vaka här på fl förut. (det var väl två år sen?)
    Den blev en jättehit. Massor hakade på och frostade av frysen den kvällen. Det var 15 grader kallt ute och folk gillade att bli påminda om att det var lämpligt väder.

Jag tycker det gick oerhört snabbt för vissa Bara någon timme ju. Här tog det längre dit. Den var väl för igenfrostad?
    och så kanske den var större än andras?
    Men nog vart det klart på några timmar.

• Suck och suck

Jag skulle verkligen behöva skapa en frosta av frysen peppningstråd och göra det igen.
    Sist jag gjorde det var det för varmt ute och jag ångrade mig.
    "Varorna blir förstörda" tyckte sambon.
    Jag avbröt avfrostandet.
    Nu har jag hela tiden planerat att tömma den, så jag ska kunna frosta av, men jag köper ju hela tiden nya varor.

• Suck och suck

Hej norgesessan . Du hakar på? Jag startar ingen nu
    men kanske imorron då?
    Hm, fast det skulle väl bli varmare nu igen?

• Suck och suck

Ja, vi kanske kan sikta in oss på en avfrostarvaka imorrn då?

• Suck och suck

Jo, Cornelia. Jag tvekar ändå att ta en avfrostartråd ikväll norgesessan.
    Har just köpt räkor.
    Men jag tänker inte vänta tills det är 15 minus,
    för då kan man få vänta hela vintern. Det var ungefär det som hände i vintras för mig. Man väntar och väntar...sen blir avfrostningen aldrig av. Hata att frosta av frysar!

• Suck och suck

Förra året låg vi väl på kallast noll hela vintern. Fy för milda vintrar.

• Suck och suck

Vad bra. Då kan vi frosta av tillsammans sessan.

• Suck och suck

Jag har hört att man inte ska använda hårtork. Men jag kommer inte ihåg varför.

Svar på tråden Hur frostar man av en frys?