Hur frostar man av en frys?
Jag brukar koka upp vatten som redan har nämnts. Fyller upp i princip varenda kastrull. Ställer in dem en och en på varje hyllplan. Håller efter rinnandet. Byter ut kastrullerna mot nya när jag ser att "dimman lättar". Samtidigt går jag in med händerna när det börjar rinna om iskakorna och bänner loss för hand. Det är ju inte nödvändigt att vänta på att de ramlar ner, det går ju utmärkta att bänna bort dem redan tidigare. Lägger kakorna i sinken och spolar hetvatten, för det blir fullt annars. Fortsätter koka och byta vatten. Torkar och plockar bort iskakor. När kakorna är borta så torkar jag av lite snabbt. In med nya heta ångande kastruller. Torka med trasan. Sedan är det final touch, fram med hårtorken. Plocka ut de senaste kastrullerna, köksstol framför frysen, på med hårtorken, lägger den på stolen. Torkar torrt i frysen, tar hårtorken och blåser i varje vrå och torkar ev. droppar som visar sig. Stänger av och tar bort hårtorken, väntar några minuter och tittar efter om det sipprar ut något från bakom frysslingorna etc. Torkar. Drar igång frysen igen. Jag frostar av på under timmen, men jag jobbar hårt under tiden