• Pymsan

    Fler i Uppsala med omnejd som försöker göra sitt första barn?

    Vore kul att hitta fler i närheten som startat bebisverkstad, kanske kan vi följas åt tills vi (förhoppningsvis) fått våra små krabater??
    Jag slutade skydda mig väldigt nyligen, har bara hunnit ha en "riktig" mens sen jag slutade med pillren. Vi håller inte på med några ÄL test, temp eller liknande utan kör på som vanligt... och när det blir så är det jättevälkommet!

  • Svar på tråden Fler i Uppsala med omnejd som försöker göra sitt första barn?
  • aurian

    Här är en! Vi startar precis det sjunde försöket. Håller inte heller på med äl-test och sådant. Skulle gärna följas åt!

  • Pymsan

    Kul att du hakat på! Får man fråga hur gammal du är? Jag är 28 o har i dag två bonusbarn på 11 o 13 men vill såklart ha en egen liten knodd oxå....
    Det här blir andra försöket den här månaden, om man nu ens ska räkna första månaden eftersom jag precis hade slutat med pillren då. Man vet ju att det kan ta tid men jag skulle gärna vilja få barn under sommaren men då vill det till att det tar sig snart... Men huvudsaken är såklart att det blir en bebbe nån gång, den är välkommen när den än kommer.

  • aurian

    Jag är 25 år. Skulle också gärna få en baby innan nästa sommar är slut, men det börjar kännas lite stressigt =)

  • vi3

    jag med :D är inne på 2 försöket nu!
    men snart hoppas vi på en mini!

  • Pymsan

    Jo sommaren kanske är väl optimistiskt börjar jag känna, då måste jag ju bli gravid senast november... så man får nog börja ställa sig in på att det är mer sannolikt att det blir en höst- eller vinterbebis 09, om det ens går så snabbt.
    Nånstans tror man ju att det ska gå direkt, bara man prickar in ägglossning men tyvärr är det ju inte alltid så enkelt.

  • aurian

    Jag hoppas verkligen att det inte ska ta så mycket längre för oss, det blir sjunde försöket nu i oktober. Men vi ska ju i alla fall tänka positivt och tro att vi alla tre plussar i oktober! (för mig blir det i så fall omkring 28 oktober så det är ett tag kvar!)

    Nej det är verkligen inte så enkelt, vi myste hela förra månaden för att vara säkra på att inte missa de bästa dagarna men det hjälpte då inte.. fast vi kör nog på samma metod denna månad i alla fall.=) Hoppas det går snabbare för er än det hittills gått för oss!

  • Pymsan

    Att det ska vara så knepigt.... här har man gått i alla år och varit jättenoga med att skydda sig för man har varit övertygad om att slinker bara en enda simmare förbi när man har ägglossning ja då PANG är man med barn. Men det känns rätt fjärran från sanningen...
    Blev gravid som 16-åring, var korkad och körde avbrutet en månad med första pojkvännen, sen hade jag tid hos gyn och skulle få piller. Gissa om jag blev gravid den månaden?? Jajamän... och det var det sista jag ville...
    När det är det enda man kan vill, går det lika lätt då? NOPE...

  • aurian

    Jag vet, jag trodde jag skulle bli gravid bara jag missade ett piller. Men som det ser ut nu så skulle jag ju ha kunnat strunta i att äta dem helt! =) Det var ett år sen jag slutade med piller, men 7 månader sen vi började försöka på allvar. Innan dess så tänkte vi att det kommer när det kommer.
    Nu tänker jag inte riktigt likadant nå mer, blir så lessen varje gång mensen kommer. speciellt som alla vänner och släkt runt omkring har eller väntar bebis. (Och lyckades på typ första försöket)

    Men för att se det från den positiva sidan så vet du ju att ni båda kan få barn i alla fall! När vet du om det lyckats denna gång? Jag vet det först ungefär den 28 oktober.

  • Pymsan

    Jo det är sant, förutsatt att inget konstigt inträffat på senare år så vet vi ju att både han o jag kan. Jag tror inte nåt har förändrats med mig för jag har varit jättenoga både med att skydda mig och med att gå på kontroller hos gyn. Så nån infektion som förstört äggledarna kan jag inte haft för jag har varit snudd på hypokondrisk vad det gällt hälsan i underlivet.

    Om ÄL är på dag 14, vilket jag inte har nån aning om, så ska det vara på onsdag 1/10. Så jag vet först 15/10 om det blev nåt plus den här gången. Vi är lite i fasen "blir det så blir det" men försöker inte aktivt just nu men förhindrar det inte heller. Jag har kämpat jättemycket för att gå ner i vikt och har rasat 12 kilo, har 3 kvar till målet o det hade jag tänkt att jag ska nå innan vi verkligen börjar försöka. Skulle vara så skönt att nå mitt hett åtrådda mål innan jag börjar gå upp i vikt igen... Samtidigt vill jag ju att det ska gå fort och skulle bli SÅ lycklig om jag blev gravid nu.

    Jag förstår verkligen att du blir lessen o besviken när mensen kommer, det måste kännas tufft emellanåt när man försökt ett bra tag. Själv blev jag besviken när förra mensen kom och då var det bara första månaden och inte ens aktivt försökande...

  • Malin 85

    Hej jag e ifrån uppsala..bor i årsta..vi planerar våran första bebis..haft 2 missfall på 5 månader å har nu BIM ca 3 oktober..vet att vi prickat ägglossning så vi haft ÄL test denna gången..så vi hoppas på 3:e gången gillt..

Svar på tråden Fler i Uppsala med omnejd som försöker göra sitt första barn?