Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Städa sitt rum?

he he.. kul forumulerat...

vår tonårsdotter hemma har eget ansvar för sitt rum, vilket innebär att hon själv städar till husdjuret, dammsuger, plockar undan kläder, tar bort disk och såna saker.

det enda som jag kan hjälpa henne med ibland är att lägga i nya lakan i sängen, hon har en säng gjord av en snickare - ser ut som en utdragssoffa i stor modell. Den är lite bökig att bädda så där bör man vara två tills hon växt på sig lite mer.

hon har också den hårda vägen fått lära sig att det som inte ligger i tvättkorgen blir heller inte tvättat. det tog kanske två troslösa dagar innan den poletten trillade ner.

hon har också kravet på sig att det ska röjas o plockas upp innan sängdags - vilket alltid gäller - oavsett klockslaget på dygnet.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nyfiken gul

För att få tonårsbarnen att göra det man begär - föregå med gott exempel själv!

det är svårt att be ungarna att röja på rummet när man själv strör kläder o saker omkring sig och köket ser ut som fan...

• Nyfiken gul
    Calles matte skrev 2008-09-24 10:40:09 följande:
    Nyfiken gul skrev 2008-09-24 00:40:43 följande: Om det bara hade varit så enkelt...
    Majsan70 skrev 2008-09-24 10:55:18 följande:
    Nyfiken gul skrev 2008-09-24 00:40:43 följande: Tillåt mig gapflabba! Nu har jag ganska vettiga ungdomar trots allt, men det där med gott föredöme lär inte funka förns de vuxit upp och inser allt det där när hjärnan klarnar till igen.
    I know... I know...

men vi alla vet att barnen gör som vi gör och inte som vi säger....  Så det skadar inte att tjata lika mycket på sig själv o maken som på barnen...
Svar på tråden Städa sitt rum?