Inlägg från: Srattmoster |Visa alla inlägg
  • Srattmoster

Umeåmammor januari-februari?

Hej alla Umeåmammor!

Här är en till som bor i Umeå och ska bli mamma. Har bf 28/12.
    Har en son, Hugo, som blir 1 år den 30/8. Vi ville ha tätt mellan våra barn, men att det skulle gå så snabbt hade vi kanske inte tänkt. Hur som helst så är barnet välkommet.

När väntar ni barn? Har som sagt bara hittat åt denna tråd nu i kväll. Har inte sett den tidigare. Vem vet...man kanske känner någon.

Hoppas ni mår bra. Själv har jag mått lite si och så denna gång. Förra gången mådde jag bra från v 1 till vecka 43 (japp, gick över 22 dagar).

• Srattmoster

Tack! Jag känner mej riktigt välkommen.

Kul att få se hur ni ser ut ni som lagt in bilder.
    Vad sysslar ni med annars då? Pluggar? Jobbar?

Själv så jobbar jag som undersköterska på NUS. Är förtfarande mammaledig, men ska börja jobba 15 augusti. Ska göra det i 2 månader innan jag blir hemma igen. Ska bli kul att träffa lite vuxna och få lite annat att prata om och tänka på. Har varit hemma sedan 1 juni i fjol. När man har ett tungt jobb kan man få havandeskapspenning 60 dagar innan beräknad förlossning. Tänk på det om så är fallet för någon av er.

Nu ska jag gå över och snacka med grannen som jag hör är hemma. De är oftast i stugan annars.
    Ha en bra dag.....Kram E

• Srattmoster

LÄste om att ni varit eller skulle fara på ansiktsbehandling.

Tips: Vänta inte för länge med att gå på sådant. Jag hade i fjol fått presentkort när jag fyllde år i maj, gick i början av juni och höll på att få spader. Visst är det jätte skönt att få behandling, men inte när man är HÖGGRAVID (fick sonen i slutet av augusti).
    Hade svårt att ligga på rygg, svettades och det var en enda jämn plåga i 1½ timme.

Här ska ul ske på tisdag till veckan. LÄNGTAR. Har ju kännt sparkar ett tag nu och det är även så att man kan känna dem med handen. Än har inte sambon varit i närheten så han har fått uppleva det, men det kommer nog snart.

Nu har sonen vaknat så vi drar nog iväg och handlar lite på maxi.
    Firar idag vår 3 förlovningsdag förresten . Ska nog beställa lite kinamat på take away. GOTT...

Ha en bra dag allihop.

• Srattmoster

Hej Buebo!
    Kul att du hittade hit du ochså.
    Kom inte på att du hörde till dessa kvarter för i annat fall skulle jag tipsat dej.

Vi kommer nog till att gå på Nolia onsdag eller torsdag. Beror på vädret ochså. Är det som idag stannar vi nog hemma, men vi har ivf inte tänkt gå lördag coh söndag.
    Idag har vi bara suttit inne och tittat på friidrott för hela slanten. Har itne gjort nått. Ganska skönt.

Tänkte jag kunde göra ett inlägg på listan ang mej själv.

December:

15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alice (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
    18. fjunfjunet
    28. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• Srattmoster

Har varit på ul idag och vårt datum blev framflyttat några dagar. Nu vet vi vad vi ska göra på nyårsafton :) Uppdaterar listan med rätt datum.

December:

18. fjunfjunet
    28. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

Januari:

8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    14. Idapida(27 år, Haga)
    20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
    27. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)

Februari:

2. Äntligen bebis (24 år, Marieberg, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

sofia76
    Yoga lät intressant. Ska se om man inte kanske ska göra något sådant.
    När jag väntade Hugo gick jag ca 1 gång/v och simmade på simhallen. Skönt coh avkopplande. Nånting har jag ivf tänkt att roa mej med under hösten. Vore kul om vi var några som kanske kunde fara på ex yoga. Kommer nog inte heller till att kunna fara redan den 17/8 utan väntar till nästa grupp startar. Samtidigt är man borta så mkt från Hugo när man börjat jobba heltid dessutom. Vi får se hur det blir.

• Srattmoster

Såg att det var fel lista. Uppdaterade den rätt.

December:

18. fjunfjunet
    31. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

Januari:

4. Ana1979 (26 år, teg, 1:a barnet)
    8. lenfre
    14. Idapida(27 år, Haga)
    20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
    27. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)

Februari:

2. Äntligen bebis (24 år, Marieberg, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

Ringde ang yogakursen idag. Ville veta om det fanns många platser kvar och om man måste vara ute i god tid. Tyvärr så var det ingen som svarade och ingen telefonsvarare heller. Så jag tänkte försöka i morgon innan det blir Nolia för vår del. Kan ju meddela när jag fått tag på dem. Har tänkt att gå på den som börjar i slutet av september.

Sugen på något? Nja jag vet inte om jag är det. Förra gången var det i varje fall glassdrinkar. Tror inte att det gick en kväll utan att vi gjorde och drack. GOTT.

MJÖLK: Ha ett riktigt bra coh trevligt bröllop och en skön semester.

• Srattmoster

Godmorgon!

Ni som var intresserade av yoga SE HIT. Har ringt och pratat med dem på Umeå Yogaskola och den första svängen var helt full, andra omgången är det 10 platser kvar av 20 möjliga. Så ni som är intresserade ring och boka på en gång. Tredje svängen vet jag inte hur det såg ut. De har en reservlista, men det är ju bäst att boka på en gång om man vet att man vill gå. Jag har anmält mej och är det så att fler ska gå så kan man ju träffas utanför eller nått innan.

Idag blir det Nolia för vår del. Ska bli kul att gå dit och ha lite semester. Barnvakt till Hugo har vi fixat. Så det gäller bara att se till att man inte är hungrig innan man åker iväg.

Ha en bra dag ni andra.

• Srattmoster

AuroraBorealis
    Då är vi i varje fall 2 som sak gå. Kul. Hoppas fler hänger på meddans det finns platser kvar.

• Srattmoster

Tror inte att jag gått upp speciellt mkt denna gång. Är i v 20 nu och det är först nu det börjar synas. Ska på återbesök till bm i morgon så då får vi se.
    Förra gången såg det ut som om jag var i v 20 på en gång. Fick mage väldigt fort.

Var på Nolia idag och det blev väl att man handlade lite. Inte så mkt ändå, men vi kom hem med 3 påasr i varje fall. Visst regnade det, men inte så farligt coh vi var klädda för att det kunde få börja regna. Träffade en massa sjukhusfolk (är ju där vi jobbar båda två) så det var trevligt.

Kul att så många har fått plats på yoga. Då får man ju träffas. Jag som inte kan komma på era fikaträffar. Jobbar ju rätt mkt kvällar bla och nu vill man nog gärna hem efter jobbet. Har ju inte varit borta från Hugo så mkt sedan han föddes.

Ska snart hoppa i säng. Sov gott så hörs vi om inte annat efter att jag varit hos bm i morgon.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?