Inlägg från: Srattmoster |Visa alla inlägg
  • Srattmoster

Umeåmammor januari-februari?

Hejsan på er!
    Idag har vi varit på stan utan Hugo. Vi var om och lämnade honom hos farmor. Ganska skönt om man får säga så. Det är ju lönehelg, bondensmarknad, barnens dag och sedan lördag. Hur mkt folk som helst. Träffade gamla och nya kompisar och 3 släktingar. Kul

Hur som helst så gick vi in på Polarn & Pyret och köpte en vinter overall som Hugo ska få på tisdag. Då blir vår "lilleman" 1 år. Det fanns 2 färger att välja mellan, blå eller röd, och vi valde den röda. Tyckte den var mkt finare och varför ska grabbar ha blått och tjejer rött?? För 1-2 veckor sedan köpte vi ett par stövlar till honom där som han ochså ev ska få när han fyller år. Vi har annars inte så stora planer för dagen. Jag jobbar till 15.30 och sedan får väl far/morföräldrar och min bror m familj komma på kvällen. Har inte planerat något annat. Blir väl en tårta av något slag som även Hugo ska få käka på.

Nu ska jag gå och förbereda lite mat så vi får sätta oss snart. KÄnner att mat skulle sitta fint.
    Sköt om er. Jag är dålig på att skriva, men jag brukar försöka hinna med att läsa. När jag väl skriver så skrvier jag mkt Kram på er.

• Srattmoster

Vilken tid är det fika på Mekka på torsdag??
    Kom på att jag är ledig då, men att jag är inte helt säker på om jag kan ändå. Får se. Skulle vara kul att träffa er andra.

• Srattmoster

Takcar ochså för fikastunden i dag. Kul att få ett ansikte på er.

När jag kom hem hade sonen nyss gått i säng och somnat så jag hann aldrig säga godnatt. Tyvärr. Han brukar gå i säng vid 20, men hade varit väldigt trött i kväll.

• Srattmoster

Kul grej jag fick i kväll via mejl. Ville att fler skulle få en stund att grubbla.

HUR SMART ÄR DU?
    Här kommer lite gympa...
    Här nedan är 4 frågor. Svara genast. Utan att titta på svaren, utan att
    använda papper eller penna. OK? Då ska vi se hur smart du egentligen är!
    Redo? KÖR!
    Fråga 1: Du deltar i ett lopp. Du tar dig förbi personen på andra plats.
    Vilken position har du nu?
    Svar: Om du svarade första platsen, så har du helt FEL! Om du tar dig
    förbi personen på andra plats, så tar du hans plats. Du är tvåa.
    Försök att göra bättre ifrån dig på nästa fråga. Ta nu inte lika mycket
    tid på dig att svara på den andra frågan som på den första.(Du vet att
    du
    tog för mycket tid på dig.)
    Fråga 2: Om du tar dig förbi den sista personen i loppet, vilken plats
    har du då?
    Svar: Om du svarade näst sist, så har du fel igen! Hur kan man ta sig
    förbi den som ligger sist?
    Fråga 3 : Verkligt svår matte. Denna fråga får du bara använda huvudet
    för - ingen penna, inget papper: Ta 1000 och lägg till 40. Lägg nu till
    ytterligare 1000. Lägg till 30. Lägg till ytterligare 1000. Lägg till
    20. Lägg till ytterligare 1000. Lägg nu till 10. Vad får du då?
    Svar: Fick du 5000? Korrekt svar är naturligtvis 4100. Tror du mig
    inte? Kolla med penna och papper. Idag är inte din dag va? Kanske att du
    klarar den sista frågan...
    Fråga 4: Marias far har fem döttrar: Nana, Nene, Nini, Nono. Vad heter
    den femte dottern?
    Svar: Nunu? Nana? Nene? NONO? Naturligtvis inte, hon heter ju Maria.
    Läs frågan en gång till!
    Du är den felande länken!
    Skicka detta vidare till någon som kan ta lite skoj och behöver lite
    uppmuntran i vardagen. Ha en bra dag!

• Srattmoster

Kom på en grej. Har för mej att jag läst att någon börjat köpa kläder till era små bebisar.
    TIPS! Köp inte så mkt i storlek 50. De växer ur det på en gång. Dessutom så kanske ni får en bebis som redan är 55 cm lång. Vem vet??? Köp hellre i storlek 56 trots att den mindre storleken är så söt. Jag vet.
    Själv köpte jag några plagg i den mindre storleken och de är knappt använda.

Buebo: Här är det oxå en som har svamp. Dessa små champinjoner hade jag nyss blivit av med så kommer de på besök igen. *suck* Har idag köpt pevaryl och det vet jag funkar för mej.

Har haft en hemsk dag på jobbet. Stressat, alla har ropat efter en och jag började känna av ryggen + att det blev mer och mer kännbart med sammandragningar. Vill inte känna det redan. Tur att man är ledig i morgon. Än har vi inget förutbestämmt mer än att åka och handla och ev åka till öf på Å-hem.

Ska gå och slappa i soffan ett tag. Känner att det nog är det jag behöver efter denna jobbar helg.
    Kram på er alla.

• Srattmoster

Gravid-Yoga
    =============
    Dag Tid Period

Onsdag 16.45-18.45 17/8-21/9:
    --------------------------------------

Tisdag 16.45-18.45 27/9-2/11: (och efter första träffen --> Onsdagar)
    -------------------------------------
    Sofia76
    AuroraBorealis
    icaS
    Missboss
    FiaÅkotten
    Srattmoster

Söndag 14.45-16.45 9/10-13/11:

Onsdag 16.45-18.45 9/11-14/12:
    ---------------------------------------
    Mjölk
    Äntligen bebis

• Srattmoster

Hej
    Här är det en som har börjat då sammandragningar. Inget att se fram emot, men det är ju något som komma skall.
    Kan nog bero på att det varit mkt på jobbet. Stressigt mm. Ska till bm på måndag igen så då får vi väl höra vad hon säger. Annars så är det toppen här.

I helgen ska vi ev åka till mina föräldrar en dag, rensa garage/förråd coh förbereda inför tillökningen i sovrummet. I varje fall så skulle vi behöva det. Får se hur det blir och så var det som sagt bm på måndag.

Är ledig nu hela helgen coh börjar jobba igen på tisdag em. SÅ SKÖNT. Kan behövas.

SKa förbereda middagen här nu. Ha en bra helg allihop. Kram Srattmoster

• Srattmoster

Gravid-Yoga
    =============
    Dag Tid Period

Onsdag 16.45-18.45 17/8-21/9:

Tisdag 16.45-18.45 27/9-2/11: (och efter första träffen --> Onsdagar)
    -------------------------------------
    Sofia76
    AuroraBorealis
    icaS
    Missboss
    FiaÅkotten
    Srattmoster

Söndag 14.45-16.45 9/10-13/11:
    Ana1979
    Abby78
    Onsdag 16.45-18.45 9/11-14/12:
    ---------------------------------------
    Mjölk
    Äntligen bebis

• Srattmoster

Lisabettan, vet inte om det finns platser kvar på yogan, men här är i varje fall länken till dem. Du kan ju alltid ringa eller mejla www.sys.se/umea
    Lycka till!

• Srattmoster

Kan meddela att jag har fått 2 st graviditetsmassage tillfällen av svärmor. Fick ett presentkort idag. Ska ringa om tid här senare. Trevligt. Måste man ju testa. Det var den här grejen som det stod om i VK idag.

Har varit till bm idag igen. Allt var bra. När hon kände på magen tyckte jag att det gjorde lite ont när hon tryckte på ett ställe så jag kände efter henne och kände bebisen. Frågade henne vad det var jag kände och det var bebisens huvud. Sa till Niklas att han skulle komma fram så han fick känna. Häftigt var det kan jag säga. Man kan ju känna att det är något där inne, men man vet ju inte vad det är direkt. Nu fick vi besked på en gång.

Har börjat röja i garaget idag. Hugo var hos farmor som fick vara barnvakt. Trodde att vi skulle hinna med mkt mer än vi gjorde, men vi är en bra bit på väg. Har varit och slängt en del på returmarknade ochså. Bra när det är nära. Det är ju bara på andra sidan Holmsundsvägen ju....

Nu ska jag gå och göra ingenting vilket jag tycker att jag är värd. Ska ju jobba i morgon coh hela veckan ut.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?