Umeåmammor januari-februari?
Hej på er!
Tror att jag kan komma på fikat nästa vecka.
17:30 torsdagen den 8/9 på Mekka
Lista:
Mjölk 
jummie 
Missboss 
Äntligen bebis?

Hej på er!
Tror att jag kan komma på fikat nästa vecka.
17:30 torsdagen den 8/9 på Mekka
Lista:
Mjölk 
jummie 
Missboss 
Äntligen bebis?

Mjölk: Vilka fina bilder från ert bröllop!!
Idag har vi varit på ul och både jag och maken har varit helt lyriska sedan dess! Vi fick i och för sig inga 3d-bilder men jag tyckte man såg ganska bra ändå. Bebben vinkade åt oss och gjorde tummen upp! Lite bilder finns i mitt galleri.

Lisabettan: Vi har gjort ett tidigt UL förut men den här gången såg man verkligen bra! De använde den nya apparaten (som man kan ha 3D effekt på) men utan 3D. Jag frågade förstås om 3D men bm sa att det inte skulle användas för dateringar. Men, men..vi är jättenöjda ändå!
Kul med fikat i morgon! Längtar så mycket efter chokladtårtan....
Idag har jag varit på stan för att se om jag hittade någon fin bebisoverall men jag kunde inte bestämma mig. Jag vill ju köpa allt!!

Skrattmoster: Ha, ha, där fick man allt tänka till! Kanske kan behövas när gravidhjärnan går på sparlåga:)
Tack för fikat ikväll tjejer och kille! Det ska vi inte ha gjort för sista gången....
Mjölk: Jag har lagt in lite bilder i mitt galleri från vårt bröllop nu!

Hej på er! Vi har också varit ute och ätit ikväll och firat att allt verkade bra med bebben när vi var på UL i måndags, mysigt!
Gärna ny fikaträff snart men jag kommer att vara i Ö-vik på praktik i 4 veckor fr.om. 19/9 så jag kan bara ev. på torsdagar (om jag hinner hem) :(
Vi har köpt en Sangenic blöjhink idag. Först skrattade jag bara åt den och tyckte att det verkade lite överdrivet men den verkar ganska bra ändå. Slipper blöjlukt på toan kanske!
Kram, kram

Uppdaterar listan!
December:
11. MME (28 år (hjälp är jag redan så gammal) Centrala Vännäs, 2:a barnet)
15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
15. Alise (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
18. fjunfjunet
20. abby78 (27 år, Ersboda, 1:a barnet)
31. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)
Januari:
4. Ana1979 (26 år, teg, 1:a barnet)
5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
8. lenfre
14. Idapida(27 år, Haga)
20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
21. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
23. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)
26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
31. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
Februari:
3. Äntligen bebis (25 år, Marieberg, 1:a barnet)
5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
12. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
14. Sussieohl
14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
25. Pussmun
26. blond lucia
28 Mor Lina (H-sund) 

Buebo: Vad skönt att det inte var fostervatten som rann! Svårt ibland att veta när man har ökade flytningar under graviditeten. 
Jag var helt hispig idag på fm. när jag inte kännt bebben en enda gång (vilket jag har gjort varje dag de senaste 2 veckorna) men ikväll så busade den på ordentligt i stället. Skönt!!

Missboss: Kul med tupperwareparty! Jag kommer gärna om jag bara är hemma då, ska ju iväg till Ö-vik på praktik i 4 veckor fr.om. nästa vecka.
ana1979: Här är en till som också börjat läcka lite bröstmjölk... Inga stora mängder men upptäckte fläckar i bh:n förra veckan. Jag läste också i makens pappabok att det är vanligt att man börjar producera bröstmjölk från vecka 20, så det är nog inget konstigt!
Har också lite ångest inför vad man ska ha på sig i vinter. Makens jackor drunknar jag ju i (typ 15 cm för långa ärmar) och det känns lite onödigt att köpa nytt. Vi får kanske hjälpas åt hålla utkik efter någon snygg men billig jacka!

Gravid-Yoga
=============
Dag Tid Period 
Onsdag 16.45-18.45 17/8-21/9:
--------------------------------------
Tisdag 16.45-18.45 27/9-2/11: (och efter första träffen --> Onsdagar)
-------------------------------------
Sofia76
AuroraBorealis
icaS
Missboss
Söndag 14.45-16.45 9/10-13/11:
--------------------------------------
Onsdag 16.45-18.45 9/11-14/12:
---------------------------------------
Mjölk 
Äntligen bebis

Såg att det var en gammal lista så jag uppdaterar den igen.
December:
11. MME (28 år (hjälp är jag redan så gammal) Centrala Vännäs, 2:a barnet)
15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
15. Alise (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
18. fjunfjunet
20. abby78 (27 år, Ersboda, 1:a barnet)
31. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)
Januari:
4. Ana1979 (26 år, teg, 1:a barnet)
5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
8. lenfre
14. Idapida(27 år, Haga)
20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
21. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
23. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)
26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
31. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
Februari:
3. Äntligen bebis (25 år, Marieberg, 1:a barnet)
5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
12. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
14. Sussieohl
14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
20. valtrina (21 år, Tomtebo, 1:a barnet)
25. Pussmun
26. blond lucia
28 Mor Lina (H-sund)

Hej på er!
Det var länge sedan jag var här. Är på praktik i Ö-vik och det har varit sååå lugnt, har förlöst ett barn sedan jag kom hit i måndags. Suck! Börjar känna mig lite stressad att jag inte ska få ihop mina förlossningar innan jag blir alltför stor och trött. Men, men.. jag kan ju inte påverka det på något sätt. Synd att jag inte kan vara med på fikat på måndag men ni får äta chokladtårta för mig med!

FiaÅkotten: Låter jobbigt med flytten men när ni väl är på plats så känns det nog bra. Huset såg ju jättegulligt ut!
Idag har vi varit och köpt en bilstol på Barnenshus. Vi köpte en Akta Graco Auto baby som vi hade spanat på tidigare och nu var det 500 kr rabatt, ett riktigt fynd tyckte vi!
Ha en trevligt helg tjejer!

Missboss: Vi var oxå på Gandhi i fredags! Såg inte till dig men vi satt i rummet längre in. Man får passa på att gå ut och äta nu innan bebben kommer :)
På tal om babyskydd så visste vi om det där med NTF men den här stolen verkar helt kanonbra eftersom man inte behöver spänna fast den med bilbältet utan bara trycka ner den i en insats, vilket verkar väldigt praktiskt så vi slog till ändå! Man kan ju antingen sälja den senare eller spara den till nästa barn. Vet tyvärr inte hur länge erbjudandet gäller...