Inlägg från: ana1979 |Visa alla inlägg
  • ana1979

Umeåmammor januari-februari?

Hej!

Har varit på UL idag och fått ett annat Bf så jag ändrar mig på listan.

Missboss: Vilken rolig ide. Ska bli kul att se resultatet i vinter.

Mjölk: Lycka till med bröllopet!

December:

15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alice (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
    18. fjunfjunet
    28. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

Januari:

4. Ana1979 (26 år, teg, 1:a barnet)
    5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    14. Idapida(27 år, Haga)
    20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    27. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

Februari:

2. Äntligen bebis (24 år, Marieberg, 1:a barnet)
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• ana1979

Försökte ringa och boka, men det var bara telefonsvarare. Hoppas att det fortfarande finns plats i morgon.

• ana1979
    Yippie!!! Ringde igen och nu svarade de. Så nu är jag också anmäld!!!
  • ana1979

Fia: Köpte precis de trosorna du beskriverpå Twillfit i umeå, de är helt underbara och värda varenda öre. Betalade 200 kr för 2 st. Har tittat runt lite i övriga affärer och där e det mest vanliga mamma trosor. Själv föredrar jag boxer på jobbet så jag kan starkt rekommendera dessa.

Laddar som mest inför Nolia imorrn. Kanske ska jag premiär köpa bebiskläder om jag hittar några.

• ana1979

Hej!

Har inte varit inne på några dagar så det var lite att läsa ikapp.

Sofia: GRATTIS! Va kul, hoppas att du äntligen kan börja njuta av graviditeten och unna dig att köpa lite mamma kläder. Jag köpte mitt första bebisplagg i går, också en body i storlek 50. Roligt att ni fick veta så mycket på erat UL. Är lite avundsjuk. Den griniga "Tanten" som gjorde vårat sa bara födelsedatum och inget mera.

Missboss: Tycker absolut du ska köpa vagnen du vill ha, annars kanske du ångrar dig sedan. Tycker inte det är tidigt. Skulle gärna vilja veta vilken vagn vi ska ha och dessutom ha den hemma.

Skulle vilja höra era tankar om en sak. Vi har väldigt stressigt på jobbet just nu pga lite personal och jag kör på i full fart hela dagarna och jobbar ca 9 timmars/dag. Känner att jag har ont i ryggen och ont i ligamenten under magen på eftermiddagarna och kvällarna. Men annars mår jag bra och känner att jag kan hålla detta tempot. Tror ni att det här är skadligt för bebisen på något sätt. Är så orolig för det. Vill ju bara att h*n ska må bra...

• ana1979

Missboss: Jo, jag ska försöka slappna av lite mer, men det är ju så svårt. Som tur är blir det lugnare nästa vecka.

• ana1979

Hej!

Va kul det ska bli att träffas imorgon. Roligt att få träffa andra gravida och se hur era magar ser ut. Vart träffas vi i morgon? Utanför eller inne på mekka vid disken? Ni får puta riktigt ordentligt med magarna så man vet vilka som är ni. Visst var det 17:30 som vi sa.

Ska också till Barnmorskan imorgon för andra besöket. Hoppas att man får höra hjärtljuden då. Så imorgon blir det fullt upp...

Vi ses!

• ana1979

Vill också tacka alla för en jätte trevlig kväll, och gott var det också! Ska bli kul sen när yogan börjar, nu vet man ju vilka ni är. Vi får försöka planera in nästa träff snart igen.

• ana1979

Hmm, verkar som att det var många som hade en jobbig dag igår. Tur att det bara kan bli bättre

Har haft lite ångest över hunden senaste dagarna för hon har inte mått så bra. Hon har haft diarée, varit jätte slö och kletig kring ögonen. Åkte till vetrinären idag och tror ni inte att jag kände mig dum när det enda hon led av var skendräktighet. Antar att hon ville härma matte. Så nu sitter jag med en hund som är deprimerad och som ska aktiveras. Tyvärr har hon en ruskigt trött matte så vi kanske lägger oss och gosar istället.

• ana1979

IcaS: Det är konstigt men allt känns så mycket bättre efter att man har sovit, sen har sambon kommit hem och tar hand om hunden så jag ska lägga mig i soffan och slappa nu... Jag är full av beundran för dig som redan har barn och som dessutom ska orka med att vara gravid. Ja ja, jag antar att man fixar det också när den dagen kommer.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?