Inlägg från: ana1979 |Visa alla inlägg
  • ana1979

Umeåmammor januari-februari?

Fia: Oj. Det lät som att ni har mycket arbete på G. Tur att man jobbar åt sig själv, då blir det ju bara roligt.

Missboss: Hoppas att du mår bättre.

Har äntligen köpt en vagn. Yippie! Det blev en brio kombi på rea. Är så himla nöjd. Trodde aldrig att jag skulle kunna bestämma mig. Men när säljaren sa att det bara fanns en vagn kvar då bestämde jag mig direkt. Kan tillägga att sambon var rätt less där på slutet. Det är så skönt att ha det avklarat nu är det ju bara roliga (och lite billigare) saker kvar att köpa.

Hoppas att alla har en bra helg!

• ana1979

Jag har ändrat min yoga så jag kommer att gå på "extrakursen". Den är på söndagar vilket passar mig bättre istället för onsdagar. Tror att den börjar 9/10.

Lät som att det fanns många platser kvar på den när jag anmälde mig.

• ana1979

Tror att jag också kan komma.

17:30 torsdagen den 8/9 på Mekka

Lista:
    Mjölk
    jummie
    Missboss
    Äntligen bebis?
    Ana1979

• ana1979

Missboss: Tänker precis som dig. Idag har jag legat och läst hela dagen och ätit godis. Helt underbart. Känns som att man får passa på nu för sedan när bebisen kommer lär man ju inte ha tid med sådana själviska söndagar.

• ana1979

Tyvärr kan jag inte komma på fikat ikväll så ni får äta lite kladdkaka åt mig också (jag som var så sugen på kladdkaka) Jaja, det blir kanske inte så länge tills nästa fika träff, får äta dubbel portion då istället. Tänk att det börjar närma sig för yogan snart också. Det ska bli riktigt kul. Ha det så riktigt kul i kväll nu så ses vi nästa fika träff istället.

• ana1979

Va fina ni blev på kortet man ser ju hur mycket era magar har växt sedan senaste fikat. Det blir ju så mycket tydligare att de faktiskt växer när man fångar de på kort än om man bara står framför spegeln.

Är helt uppspelt och hispig idag. Vi har börjat prata med banken om lån till hus. Känns som att det börjar röra på sig nu. Längtar så himla mycket efter att få ett eget hus men jag måste försöka att inte tänka på det annars kommer jag aldrig att somna ikväll...

Ska gå och vara lite social med sambon nu. Det är ju trots allt fredags kväll.

• ana1979

Hmm. Skönt att det är så många som har löst jack problemen. Har inte en susning hur jag ska göra. Vet bara att jag kommer att sakna att ha täckbyxor nå fruktansvärt.

Missboss: Lät jätte kul med tupperware party. Det var några år sen sist...

• ana1979

Hejsan!

Hur mås det idag? Har varit rätt lugnt här än så länge.

I dag är jag bara hemma och slappar. Passade på att ta ut en komp dag så jag är ledig heeela dan. Känns rätt bra faktiskt. Bebisen hade breakdance i magen imorse efter flera dagar då den knapt rört sig, så det här är en grymt bra dag!!!

Har kommit på en sak till föutom täckbyxor som jag kommer att sakna att ha. REGNBYXOR! Upptäckte det när jag var ut med hunden i morse.

Hmmm. Är det några som har börjat producera bröstmjölk än? (Tror att det är det iaf)Trodde inte det skulle börja så tidigt som i v. 24. Tänk så lite man vet.

• ana1979

jummie och fia: Skönt att höra att det inte är nå ovanligt. Märker mest att täcket blir lite blött på natten när jag ligger på sidan. Blev lite förvånad första gången jag märkte det. Kan tilllägga att sambon är måttligt glad... Tror att det blir att inhandla inlägg nu!

Elsakling: Jobbigt att vara förkyld, är inte avundsjuk. Är så glad att jag klarat mig än så länge.

Missboss: Visst är man hemsk. Men det är ju så mysigt när den buffar till.

• ana1979

Gravid-Yoga
    =============
    Dag Tid Period

Onsdag 16.45-18.45 17/8-21/9:
    --------------------------------------

Tisdag 16.45-18.45 27/9-2/11: (och efter första träffen --> Onsdagar)
    -------------------------------------
    Sofia76
    AuroraBorealis
    icaS
    Missboss
    FiaÅkotten

Söndag 14.45-16.45 9/10-13/11:
    --------------------------------------
    Ana1979

Onsdag 16.45-18.45 9/11-14/12:
    ---------------------------------------
    Mjölk
    Äntligen bebis

• ana1979

Missboss: Nä, mitt humör har aldrig varit stabilare. Tror inte att jag varit arg sedan jag blev gravid. Det är skönt att slippa hormon topparna som man har i vanliga fall.

Däremot blir jag lätt små deppad för minsta lilla. Häromdan var båda mina mammabyxor i tvätten så jag fick gå omkring i ett par gamla rutiga pjamasbyxor hela kvällen. Har aldrig känt mig så ful. Var helt grinfärdig när sambon kom hem. Förklarade läget för honom.
    Då sa han: Jasså, är det därför du har de där fula byxorna på dig. Sedan tyckte han att jag skulle vara glad att magen växer.
    Då kände jag mig ändå hemskare och skärpte mig lite.

Så nu har jag varit och köpt världens fulaste mamma mjukisbyxor som jag stolt går omkring i...

• ana1979

God morgon!

Har vaknat efter en hemsk natt. Har haft sån halsbränna att jag inte ens kunde sitta, har fått stå periodvis. Ska aldrig äta chips och dricka coca cola före jag går och lägger mig igen...

icaS: Hoppas att det går bra på specmvc. Håller tummarna.

Jag kommer och fikar om jag inte är så trött. Ska till BM efter jobbet också och jag vet att min graviditetskropp brukar säga ifrån och vilja ha sin sömn på kvällen.
    Hoppas att jag hittade sista listan...

icaS
    sofia76
    AuroraBorealis
    Missboss
    abby78
    valtrina
    Ana1979?

• ana1979

Låter bra att träffas utanför imorgon. Men var det 19.00 eller hade vi kommit överens om nån annan tid. Kommer inte ihåg...

Ska bli roligt att se hur mycket magarna har växt sen sist

• ana1979

Hejsan!

Tyvärr har jag fått den här hemska förkylningen nu så jag är hemma och sjuk. Hade jag inte varit gravid så hade jag nog släpat mig till jobbet ändå för det är så många borta reda. Men man vill ju att bebisen ska må bra så jag tar det lugnt och ska försöka sova lite...

Känns jätte trist för jag var jätte peppad för fikat ikväll. Men vi kanske kan träffas igen när Fia kommer upp och det är ju inte så länge kvar.

• ana1979

Mjölk: Tack! Jo man får se fram emot nästa gång. Förkylningen känns inte så jätte farlig nu. Har mest ont i halsen så kanske jobbar jag redan imorrn...

• ana1979

Är det fler än jag som fått produkt katalogen från barnens hus idag? Blev helt matt när jag såg hur mycket som måste inhandlas innan bebisen kommer. Än så länge har vi ju bara köpt barnvagnen och några klädesplagg... Tur att det är 3 månader kvar

• ana1979

Middag låter ju superskoj!!!

• ana1979

Srattmoster: skickar lite styrkekramar till er, måste ha varit fruktansvärt. Hoppas att lillemannen får komma hem snart.

Missboss: Fy va trist. Svamp är ju inte roligt att ha.

Håller med Abby och Fia. Visar mig ogärna i baddräkt just nu. Min rumpa och mina lår har börjat se riktigt läskiga ut. Tur man har en fin bebis mage som kompensation

Förkylningen har börjat gå över nu, vilket är tur för vi ska hälsa på en 4 månaders bebis i helgen. Ska bli sååå mysigt! Måste bara på stan och handla en fin present först. Funderar på att fara på sagolika ting. Är det nån som har varit och kikat på deras saker nåt?

• ana1979

Jag fick också utskrivet Niferex av Karin då mitt järnväde sjunkit från 135 till 118. Jag vet inte vad som är rätt eller fel men jag blev grymt mycket piggare när jag började ta dem, har inte fått några biverkningar heller.

• ana1979

jummie: Du har helt rätt! De är ju receptfria, tänkte lite fel. Har ätit dem i 6 veckor nu...
    Tar en tablett/dag.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?