• BettanB

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej.
    Det här är kanske rätt tråd att slänga in en fråga?
    Jag har haft två mf tidigare och igår upptäcktes MA vid inskrivningsUL:et. Jag skulle gått in i v10 idag, men Loppan gav upp i v7. Skall till gynakuten nu på förmiddagen och vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Känner att jag nu vill ha mer hjälp; känns inte bra att gå vidare utan att titta närmare på varför det här händer oss om och om igen. Någonstans läste jag att bara 1% råkar ut för 3 eller fler mf, vilket ju inte är någon tröst direkt.

Hur gör man för att våga försöka igen? Hur överlever man ännu en gång med den eviga rädslan? Kan man någonsin vara glad igen?
    Har jag RÄTT att kräva en utredning? Vet någon hur det brukar gå till? Bor i Gbg.

Många frågor; de bubblar runt. Hoppas att någon av er kan hjälpa mig att räta ut något frågetecken.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Tack för tipset.

Franka skrev 2008-12-03 09:30:46 följande:
    Bettan och Limas - välkomna i tråden! Bettan - efter tre missfall/MA har du rätt till utredning. Hos landstinget är de tyvärr oftast inte särskilt heltäckande, många av oss går hos någon privat läkare med intresse för missfall, men många sådanna finns dessvärre inte. Kolla gärna in Finesssans lista på prover de kan ta.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej igen.
    Nu har jag varit på Sahlgrenska. Fick remiss för utredning skickad; läkaren sa först att det tar flera månader innan man bli kallad, men sen sa en BM att det inte stämmer alls. OM det tar för lång tid kan vi alltid gå privat; fick en lång lista med alternativ av BM. På måndag blir det skrapning; skönt att få det gjort så att vi kan bryta ihop och gå vidare.
    Det känns bra att ha hittat en tråd med likasinnade; även om jag inte önska någon att råka ut för det så är det skönt att ha olyckssystrar som förstår hur det är.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Finner inte ord. *kramar-om*

mammawannabe skrev 2008-12-03 14:28:04 följande:
    Hej vänner! Det gick inte bra idag. Mitt 4:e MF konstaterat i v5+3. Det enda som syntes på VUL var en mycket förtjockad slemhinna och något som skulle kunna vara en kollapsad hinnsäck. Bara att sluta med F, T och prog och invänta blödningen.....
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Linan: Skönt med uppmuntran. Hoppas det går lika bra för oss nu då. Vi avvaktar ett tag, men hör de inte av sig får vi ringa och fråga. Enligt BM skall de ringa så snart de fått remissen; då kan man kontakta dem och fråga om när man får utredning. Tar det tid så går vi privat istället. Fast just nu känns det väldigt avlägset. Först måste jag få ett bra avslut med Loppan.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Vad mycket hemska nyheter. Jag är ju alldeles ny i tråden och känner ingen av er, men skickar en stor varm kram till alla som behöver.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, Saga Carolin. Alltid lika tråkigt att höra om dåligt bemötande inom vården. Vi blev lovade remiss direkt igår och BM gav oss dessutom en lista på privata vårdgivare om vi hellre vill gå den vägen. Vi avvaktar lite nu och ser om remissen kommer fram och vilken tid de beräknar; tar det tid så ringer vi nog till Carlanderska eller liknande. Läkaren på Barnmorskegruppen har egen mottagning också, så ev kollar vi upp det alternativet. Utredning skall vi i vart fall ha.
    Mina mf har varit i v5-6; v8-9 och nu senast upptäckt MA iv9-10 (liten dog i v7-8). Nu senast såg vi även ett pickande hjärta i v7.
    Hittar vi inget bra i Gbg överväger vi också att kontakta Blomkvist efter tipset här inne.

Hoppas nu verkligen att det vill sig för er den här gången! *håller-tummarna*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2374
    Barnmorskegruppen var det meningen att jag skulle gått hos. Det var där jag fick beskedet i tisdags. Underbara barnmorskor; tyckte att vi fick fint stöd. Skulle tro att de är lika duktiga och fina en hel graviditet igenom; går definitivt dit igen om det blir fler plus.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2537
    Vad tråkigt.
    Fast ibland är det ju skönast att få besked, så man i vart fall vet vad man har att vänta sig. Fundersam
    Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8