• BettanB

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Ja, just. Kanske skulle försöka få kontakt med honom ändå. Hmm..

Cia o krabaten skrev 2008-12-10 21:11:56 följande:
    Bettan; Du har ju Lennart Blomqvist i Borås.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

*vinkar* till alla och skickar *kramar* till alla som har det tufft. Vilket tyvärr är ganska många.
    Leker lite med tanken att kontakta doktor B i Borås. Någon som känner till honom närmare? Vet hur man bäst kommer i kontakt med honom? Jag börjar så smått vakna upp ur "efter-MA-koman" och försöker tänka framåt.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

mamarazzi: Blir bara arg och ledsen när jag läser ditt inlägg. Det var också ett djävla sätt att bli behandlad. Jag börjar helt tappa tron på vården.
    *krama-om*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Finessan: BRA att du skrev om det. Det är helt sjukt vad dåligt det är med info. Hade själv ingen aning om hur det kan vara innan jag nu hamnade här själv.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Kajolajo: Men det är ju för 17 inte klokt! Lever de på 1800talet? Jisses, vad ag jag blir. Nu tappar jag verkligen snart tron på vården. Skrikandes
    Ring och kolla med landstingsanknutna gynekologer iaf. Fråga kan ni ju alltid göra. Annars gå privat (Carlanderska är toppen, efter vad jag hört).

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Det är inte det att du kliat dig och så då? Testat ögonskölj?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Usch då. Gör det ont också?

Kajolajo skrev 2008-12-12 23:27:29 följande:
    Japp! Har sköljt samt använt antibiotikadroppar som de skrev ut i måndags. Ingen förbättring:(
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Tack detsamma.

bubblan73 skrev 2008-12-13 20:37:25 följande:
    glad lucia!!!!!!!!!!
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2936
    Nog bara att bita i sura äpplet och ta de sabla proverna igen. Inkompetenta idioter. *morrar*
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Mikes bride: Det är fruktansvärt vad ni råkar ut. Hoppas verkligen att mannen din blir frisk fort och utan komplikationer. Och hoppas att du snart får uppleva en hel, lång, frisk graviditet. *kramar-om*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, alla.

Skriver inte så ofta, men läser en del. Kryssar lite eftersom det fortfarande gör för ont att läsa om andras graviditeter och småbarn. Går nog snart över, eller lättar i vart fall.

Funderar lite nu, skall ju på utredning snart. De har bett mig ringa/faxa/maila så snart mensen kommer igång efter skrapningen. På första blodfria dagen (helst, men innan ÄL i vart fall) vill de inleda med att spola livmodern och kolla. Samtidigt sa hon att man tar "alla" blodprov. Problemet blir ju så klart om jag prickar in dagar då det är svårt att få tid eller så. Men varför i hela friden måste man börja utredningen där? Kan de inte lika gärna börja med något annat prov beroende på var jag är i cykeln när vi börjar? Eller har jag inte fattat något?
    En del prov kan man väl ta närsom helst i cykeln och andra skall tas på specifika cd?

Vill ju så klart inte dra ut på det hur länge som helst.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Tugga lite på en liiiten bit ingefära.

Krusbär skrev 2008-12-19 11:24:34 följande:
    Hjälp! Någon som vet hur man kan lindra illamående? Är hungrig, törstig och mätt på samma gång. Vill absolut inte spy!
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Tack.

Skall lämna över listan till läkaren och titta allmänt uppmanande på honom/henne.
    Tack för tipset.

mammawannabe skrev 2008-12-19 11:29:47 följande:
    Krus: Usch låter inte kul, har ingen egen erfarenhet eller tips MEN det låter lovande Kram! Bettan: Fin luva! . Ett tips att kolla in finessans blogg med provlista, där finns även angivet vilken dag i cykeln proverna helst ska tas.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hmm... ang prog och T, när börjar man ta dem? Vid plus eller redan vid ÄL?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Okej, antar att det är bättre att ta dem redan från ÄL, men det kanske mest är om man har haft väldigt tidiga mf? Mina (speciellt det sista) har ju varit en liten bit in och allt såg toppen ut på vul 6+5. Funderar på om det isf skulle räcka att börja vid plus.

Cia o krabaten skrev 2008-12-19 21:36:07 följande:
    BettanB skrev 2008-12-19 21:33:08 följande: Olika. En del tog T hela cykeln och andra från +. En del Prog från ÄL och andra från +.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Kanske smart ja.. Prog borde väl annars göra att man inte blöder? Eller är jag ute och cyklar?

Cia o krabaten skrev 2008-12-19 21:43:29 följande:
    BettanB skrev 2008-12-19 21:40:18 följande: Så resonerade jag. Ville inte strula till cykeln pga Prog så jag började vid +. Har ju en lyckad grav sedan innan och sedan några som inte varit så tidiga (Bara ett 1v efter Bim, resten senare) så jag körde med T hela cykeln och Prog från +.
    Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8