Viktväktarvänner
Minus 6 hekto denna vecka, efter tre dagars fusk. Hyfsat nöjd
Minus 6 hekto denna vecka, efter tre dagars fusk. Hyfsat nöjd
Hur går det för er?
Idag blir det omstart för min del. Jag har vräkt i mig onyttigheter i en vecka och gått upp ett kilo. Får vara tacksam att det inte är mer...
Så nu står vågen på 68,8 . Men men... Om 10 dagar åker vi på semester till varmare breddgrader och jag tänkte sköta mig prickfritt fram tills dess så att jag vågar titta på korten efter
. Målet tills dess är 67,0 eller mindre. Vi får se om det går...
Vi har satt oss ner och gjort matsedel för hela veckan. Enda riskmomentet är på söndag när vi ska på barndop, men det ska vi kirra!! Håll tummarna!!
Hittills har det gått hyfsat, bara några mindre snedsteg under veckan (kanske 3-4 p för mycket under några kvällar). Hade gått ner till 67,8 igår. Men sen sprack det. Satt och drömde om godis hela förmiddagen. Började göra små satser av chokladbollar, och sedan gick jag till affären och shoppade olika typer av snask för mer än 150:-! Men jag har försökt ha som regel att bara äta en sak i taget när jag gör snedsteg, eftersom man då tröttnar snabbare. Den här gången var det choklad, så jag hade köpt 8 sorters choklad. Jag smakade inte ens på alla och de flesta tog jag 1-2 bitar av. Så det gick i alla fall bättre än förväntat. Idag är dopet. Tror faktiskt att jag lättare kan stå emot nu när jag minns gårdagen.
Mammis 70: det verkar som du försökt lägga in inlägg till någon specifik i inlägg 100? Kakan i inlägg 99, hur många p är den? Troligen mer GI än VV med allt smör, och choklad, men god låter den! I Montignacmetoden är det mycket sånt. Slurrp!!
Bio Life Slin, låter som ett bantningspulver, är det det?
Jag har bestämt mig för att göra en nystart på onsdag. Suck! Ni har hört det förut, jag vet. men den här gången är skillnaden att min man är med på tåget och har lovat att inte ha ost- och vinkvällar med mörk coklad och annat frestande flera gånger i veckan. Jag vill vara i mål före jul. Jag har gjort upp ett schema över träningen och vi ska göra matlista varje söndag.
Junipnglan: självklart ska du finnas med i ts, du är en stor inspiration!!
Tidigare har det funnit en begränsning för antalet så kallade tomma points per dag, tror den är borttagen nu.
För mig skulle det nog funka bättre tvärtom. Jag slutar när jag börjar närma mig målet, så jag borde nog flytta det några kilo längre bort så gör det inget om jag ger upp innan
Första dagen av mitt nya liv gick bra, pointsmässigt. Inatt har jag varit vaken med krupp-bebis och det rycker i hela kropen efter att få tröstäta godis för att det är sååååå synd om mig Snacka om att leta ursäkter
Klarat mig hyfsat hittills idag och har tinat kycling för att göra en thai-wok till middag. Borde inte kunna skena iväg så farligt med pointsen tycker jag.
Yippie!! Jag har gått ner 9 hekto sedan i torsdags, tjuvvägde mig idag. Bara 2,6 kilo kvar till mål!!!!
Nu gäller det bara att hålla ut hela vägen... Jag har varit här förut, men snubblat
Det blev bara -0,3 denna vecka. Men ojojoj vad jag har fuskat: Ca 7-8 (!!!) bitar kladdkaka med grädde och marshmallows, morotskaka, chokladbollar, schwarzwaldtårta, ostmackor etc....
Det har vait kurs¨på annan ort. SÅ vi har ätit lunch på olika restauranger med mindre nyttig mat och sedan har jag kommit hem sent och inte orkat fixa någon vettig mat.
Men men. Nu är det dags för NYA tag, igen.. Matlistan sitter på kylen, de flesta ingredienser finns redan hemma. Och jag gick faktiskt ner i vikt.
Tips till er andra med lika usel karaktär: Min upplevelse efter alla år med VV är att om man bara kan försöka äta VV under huvudmålen (frukost, lunch, middag) så brukar man i alla fall inte gå upp i vikt nästan oavsett vad man äter i övrigt.
Jag ger upp!! Jag lyckas inte hålla mitt sötsug i schack. Tror jag återgår till LCHF