• Socialen

Viktväktarvänner

Minus 6 hekto denna vecka, efter tre dagars fusk. Hyfsat nöjd

• Socialen

Hur går det för er?

Idag blir det omstart för min del. Jag har vräkt i mig onyttigheter i en vecka och gått upp ett kilo. Får vara tacksam att det inte är mer...

Så nu står vågen på 68,8 . Men men... Om 10 dagar åker vi på semester till varmare breddgrader och jag tänkte sköta mig prickfritt fram tills dess så att jag vågar titta på korten efter . Målet tills dess är 67,0 eller mindre. Vi får se om det går...

Vi har satt oss ner och gjort matsedel för hela veckan. Enda riskmomentet är på söndag när vi ska på barndop, men det ska vi kirra!! Håll tummarna!!

• Socialen

Hittills har det gått hyfsat, bara några mindre snedsteg under veckan (kanske 3-4 p för mycket under några kvällar). Hade gått ner till 67,8 igår. Men sen sprack det. Satt och drömde om godis hela förmiddagen. Började göra små satser av chokladbollar, och sedan gick jag till affären och shoppade olika typer av snask för mer än 150:-! Men jag har försökt ha som regel att bara äta en sak i taget när jag gör snedsteg, eftersom man då tröttnar snabbare. Den här gången var det choklad, så jag hade köpt 8 sorters choklad. Jag smakade inte ens på alla och de flesta tog jag 1-2 bitar av. Så det gick i alla fall bättre än förväntat. Idag är dopet. Tror faktiskt att jag lättare kan stå emot nu när jag minns gårdagen.

• Socialen
    zazzza skrev 2008-10-26 11:24:17 följande:
    oj! har du inte provat v.v.s godis? det äter man ju med gott samvete!!man kan ju lägga in det i pointsn o äta godiset varje dag o ändå gå ner. choklad bars o dylikt.
    Gillar inte det i smaken och tycker faktiskt inte det är så pointsbilligt heller. Jag äter nog hellre två bitar "riktig" choklad för färre p i så fall. Billigare för plånboken också
  • Socialen

Mammis 70: det verkar som du försökt lägga in inlägg till någon specifik i inlägg 100? Kakan i inlägg 99, hur många p är den? Troligen mer GI än VV med allt smör, och choklad, men god låter den! I Montignacmetoden är det mycket sånt. Slurrp!!
    Bio Life Slin, låter som ett bantningspulver, är det det?

• Socialen
    Makaronipuss1 skrev 2008-11-01 19:08:15 följande:
    Jag var med i VV för 7 år sen. Hette då Points Plus och jag skulle äta 18 points per dag. Rörde man sig kunde man spara points och äta mer antingen samma dag eller senare i veckan. Hur funkar det nu för tiden? Skulle jag kunna använda samma material igen eller bör jag gå en ny kurs? Väger nu ca 70 kg. Vill gå ner 10 ungefär. Hur många points skall jag äta tror ni? Tränar ca 3 ggr i veckan.
    Du kan köra på den gamla metoden om du vill. Skillnaden nu är att det är fritt köt för ett visst antal p istället för kolhydrater (potatis och pasta). Vill du räkna ut hur många p du ska äta per dag så kolla länkarna i trådstarten.
  • Socialen

Jag har bestämt mig för att göra en nystart på onsdag. Suck! Ni har hört det förut, jag vet. men den här gången är skillnaden att min man är med på tåget och har lovat att inte ha ost- och vinkvällar med mörk coklad och annat frestande flera gånger i veckan. Jag vill vara i mål före jul. Jag har gjort upp ett schema över träningen och vi ska göra matlista varje söndag.

• Socialen

Junipnglan: självklart ska du finnas med i ts, du är en stor inspiration!!

• Socialen

Tidigare har det funnit en begränsning för antalet så kallade tomma points per dag, tror den är borttagen nu.

• Socialen
    Winnertaco skrev 2008-11-06 08:04:28 följande:
    Idag ska jag väga mig. Är rätt nervös, det gick dligt i helgen. Eller "gick dåligt", varför säger man så? Jag kunde inte behärska mig, utan åt en massa jag inte borde ätit är väl en bättre beskrivning BaaarbamammaVv har alltid funkat för mig. Det är typ det enda som funkat...
    Jaa, för migg oxå. Det gäller bara att inte snubbla på målsnöret, det gör alltid jag...
  • Socialen

För mig skulle det nog funka bättre tvärtom. Jag slutar när jag börjar närma mig målet, så jag borde nog flytta det några kilo längre bort så gör det inget om jag ger upp innan

• Socialen

Första dagen av mitt nya liv gick bra, pointsmässigt. Inatt har jag varit vaken med krupp-bebis och det rycker i hela kropen efter att få tröstäta godis för att det är sååååå synd om mig Snacka om att leta ursäkter

• Socialen

Klarat mig hyfsat hittills idag och har tinat kycling för att göra en thai-wok till middag. Borde inte kunna skena iväg så farligt med pointsen tycker jag.

• Socialen

Yippie!! Jag har gått ner 9 hekto sedan i torsdags, tjuvvägde mig idag. Bara 2,6 kilo kvar till mål!!!!

Nu gäller det bara att hålla ut hela vägen... Jag har varit här förut, men snubblat

• Socialen
    Winnertaco skrev 2008-11-11 07:11:41 följande:
    Tack för all pepping!Det har gått bättre en dag nu, igår var vi på kalas, och jag åt ETT mariekex och drack kaffe. Ingen bulle, ingen tårta *hejja mig*SocialenOj, är du snart i mål Kämpa, kämpa, kämpa!!
    Ikväll kommer eldprovet. Ska äta middag med jobbet. Efterrätt är den vinnande kladdkakan från SM med Mariannegrädde. Det är jag som bakat den, på uppdrag av kollegorna. Har en till i kylen om det inte skulle räcka, så tyvärr blir det nog kladdkaka varje kväll den här veckan. Får röra på mig mycket..
  • Socialen

Det blev bara -0,3 denna vecka. Men ojojoj vad jag har fuskat: Ca 7-8 (!!!) bitar kladdkaka med grädde och marshmallows, morotskaka, chokladbollar, schwarzwaldtårta, ostmackor etc....
    Det har vait kurs¨på annan ort. SÅ vi har ätit lunch på olika restauranger med mindre nyttig mat och sedan har jag kommit hem sent och inte orkat fixa någon vettig mat.

Men men. Nu är det dags för NYA tag, igen.. Matlistan sitter på kylen, de flesta ingredienser finns redan hemma. Och jag gick faktiskt ner i vikt.

Tips till er andra med lika usel karaktär: Min upplevelse efter alla år med VV är att om man bara kan försöka äta VV under huvudmålen (frukost, lunch, middag) så brukar man i alla fall inte gå upp i vikt nästan oavsett vad man äter i övrigt.

• Socialen
    Funny skrev 2008-11-14 11:15:17 följande:
    Ja, hur ska jag säga...Väger nu 10 kg mindre än min invägningsvikt på MVC för ett år sedan. Men om man räknar efter graviditeten så har jag gått ner 22 kg men då är  ju 12 av dem direkta gravkilon.
    Vill nu gå ner minst 15 kg till. Har under en månad nu helt stått still på vågen pga att jag både skött mig och slarvat "big time". Måste nu ta mig ur denna "platåfas" på något vis.
    Nån som har tips på vad jag kan göra?
    Är det någon mer här som också ammar?
    Du har alltså gått ner 22 kilo på typ 5 månader? Häftigt! Tror inte du behöver oroa dig över en tillfällig platå, med den karaktären kommer du att fixa det!!!
  • Socialen

Jag ger upp!! Jag lyckas inte hålla mitt sötsug i schack. Tror jag återgår till LCHF

• Socialen
    Winnertaco skrev 2008-11-20 14:45:23 följande:
    Fast det är väl inte att ge upp, utan att byta till nått som passar en bättre?
    Nja, jag ger upp VV alltså. Det funkar inte för mig att få äta allt men i begränsade mängder. Jag fuskar då. För mig är det bättre att äta några saker, men äta obegränsat av dem.
Svar på tråden Viktväktarvänner