Snittar snittar snittar!! 1000 hungriga personer ska käka snittar. Recept tack snälla!
1000 pers ska käka snittar och jag behöver DIN hjälp med lite tips & recept. Vad finns det för gott där ute?
Hit me!
1000 pers ska käka snittar och jag behöver DIN hjälp med lite tips & recept. Vad finns det för gott där ute?
Hit me!
Glöm inte vegetarianerna! jag hade cocktailparty med bland annat följande snittar:
Mozarella, cocktailtomat,basilika
Vegococktailkorv, fetaost, gurka
Gick åt i ett nafs!
något med syltlök med kanske... En ihoprullad bit rostbiff med syltlök/cornicorns inuti. Det blir en lagom munsbit!
baconrullade dadlar
Ta ur kärnorna rulla in i en halv baconskiva.
in i ugnen till baconen är krispig.
servera varma
En toscansk specialitet - Crostini di fegato, rostat bröd med kycklingleverpastej smaksatt med kapris, vitt vin och salvia. Hur mumsigt - och faktiskt lyxigt - som helst.
Ta tunnbröd, bred cantadou med pepperrotsmak på... lägg på tunna skivor rökt lax. Rulla ihop och skär i skivor. Blir poppis jag lovar!
Om vi någon gång gifter oss, så kan jag mycket väl tänka mig att ha massa snittar att bjuda på. Samt champange att dricka. Lite som en mingel-fest istället för att sitta ner vid ett bord!
Tandpetare genom stekt chorizo, champinjon och oliv. mums!
Har aldrg testat, men borde funka, ta smördeg och gör små knyten av...att ha i: tackokryddad köttfärs, tomat_chilihack, lax, räkor...
Något som jag vet är gott är när man tar något slags bröd, ljust lr mörkt efter smak, och brer med pesto-tunt och sen lite olika sorters inlagda grönsaker(inlagda i olja och kryddor då) typ kronärtskocka, olover, soltorkad tomat, ja det finns hur mycket som helst att välja mellan...
köp olika sorters korvar, torkade, starka osv, stick på en tandpetare...
*Crostini med mozarella, soltorkad tomat och färsk basilika.
*Mjuk tunnbröd med färskost (tex Philadelfia med gräslök) och kallrökt lax. Rulla ihop och skär till små "rullar" Toppa med färsk gräslök
*Ica har en egen creme fraiche som heter typ "paprika chili", blanda den med hackad rödlök och tonfisk. Lägg på rostat bröd
*Rullar av tunnbröd, färskost med pepparrot och rökt renkött.
Nu vet jag inte hur snabbt detta ska serveras, men om det serveras hyfsat omgående så kan detta också funka...
*Krustader med ädelost på tub och en liten bit paprika
*Nachochips med en bit salami och paprika och ost (in i ugnen tills osten smälter)
*Små pizzaslices med mozarella och pesto
Blanda getost och creme fraiche tills det blir mer bredbart. Bred på små bitar hårt (tunn)bröd. På med ringlad honung.. mums!
Ni är bäst! Stort tack!! Kram!!
Lägg parmaskinka eller prosciutto på plastfolie, hacka soltorkade tomater och skär tunna skivor av mozzarella. Bred pesto på skinkan, lägg på tomaterna och osten och rulla ihop. Låt ligga i kylen och skär sedan i skivor. MMM! :)
enkelt: rökt kött, typ påläggsskinka, hackad purjo, blanda med turkisk yoghurt. bred ut på mjukt tunnbröd, rulla ihop och skär i skivor. galet gott.
Min mamma brukar göra nåt med oliver som är inbakade med mördeg m någon smakrik ost. Väldigt populära!