• Miss Behave

Snittar snittar snittar!! 1000 hungriga personer ska käka snittar. Recept tack snälla!

1000 pers ska käka snittar och jag behöver DIN hjälp med lite tips & recept. Vad finns det för gott där ute?

Hit me!

• Svar på tråden Snittar snittar snittar!! 1000 hungriga personer ska käka snittar. Recept tack snälla!
  • Tussilago09
    SIN74 skrev 2008-09-23 21:02:28 följande:
    tunnbröd med olika fyllningar, rulla och skär.skagen, räk, pastej,
    Pepparotsvisp med hamburgerkött är en anna favorit!

Eler kaviar blandat med keso och gräslök, mums!
  • Familjam

Glöm inte vegetarianerna! jag hade cocktailparty med bland annat följande snittar:

Mozarella, cocktailtomat,basilika
    Vegococktailkorv, fetaost, gurka

Gick åt i ett nafs!

• Parvel

något med syltlök med kanske... En ihoprullad bit rostbiff med syltlök/cornicorns inuti. Det blir en lagom munsbit!

Livet är härligt *oftast*
  • Äntligen nov 2005

baconrullade dadlar

Ta ur kärnorna rulla in i en halv baconskiva.
    in i ugnen till baconen är krispig.
    servera varma

• k girl

En toscansk specialitet - Crostini di fegato, rostat bröd med kycklingleverpastej smaksatt med kapris, vitt vin och salvia. Hur mumsigt - och faktiskt lyxigt - som helst.

• Smilly

Ta tunnbröd, bred cantadou med pepperrotsmak på... lägg på tunna skivor rökt lax. Rulla ihop och skär i skivor. Blir poppis jag lovar!

• Parvel

Om vi någon gång gifter oss, så kan jag mycket väl tänka mig att ha massa snittar att bjuda på. Samt champange att dricka. Lite som en mingel-fest istället för att sitta ner vid ett bord!

Livet är härligt *oftast*
  • Garderobshylla

Har aldrg testat, men borde funka, ta smördeg och gör små knyten av...att ha i: tackokryddad köttfärs, tomat_chilihack, lax, räkor...

Något som jag vet är gott är när man tar något slags bröd, ljust lr mörkt efter smak, och brer med pesto-tunt och sen lite olika sorters inlagda grönsaker(inlagda i olja och kryddor då) typ kronärtskocka, olover, soltorkad tomat, ja det finns hur mycket som helst att välja mellan...

köp olika sorters korvar, torkade, starka osv, stick på en tandpetare...

• meya

*Crostini med mozarella, soltorkad tomat och färsk basilika.
    *Mjuk tunnbröd med färskost (tex Philadelfia med gräslök) och kallrökt lax. Rulla ihop och skär till små "rullar" Toppa med färsk gräslök
    *Ica har en egen creme fraiche som heter typ "paprika chili", blanda den med hackad rödlök och tonfisk. Lägg på rostat bröd
    *Rullar av tunnbröd, färskost med pepparrot och rökt renkött.

Nu vet jag inte hur snabbt detta ska serveras, men om det serveras hyfsat omgående så kan detta också funka...
    *Krustader med ädelost på tub och en liten bit paprika
    *Nachochips med en bit salami och paprika och ost (in i ugnen tills osten smälter)
    *Små pizzaslices med mozarella och pesto

• galengalen

Blanda getost och creme fraiche tills det blir mer bredbart. Bred på små bitar hårt (tunn)bröd. På med ringlad honung.. mums!

• Miss Behave

Ni är bäst! Stort tack!! Kram!!

• jelica83

Lägg parmaskinka eller prosciutto på plastfolie, hacka soltorkade tomater och skär tunna skivor av mozzarella. Bred pesto på skinkan, lägg på tomaterna och osten och rulla ihop. Låt ligga i kylen och skär sedan i skivor. MMM! :)

• Kreolskan

enkelt: rökt kött, typ påläggsskinka, hackad purjo, blanda med turkisk yoghurt. bred ut på mjukt tunnbröd, rulla ihop och skär i skivor. galet gott.

• MariaD

Min mamma brukar göra nåt med oliver som är inbakade med mördeg m någon smakrik ost. Väldigt populära!

Nu är Mira här! f 4/7-08, 03.20 3455g o 50 cm
Svar på tråden Snittar snittar snittar!! 1000 hungriga personer ska käka snittar. Recept tack snälla!