• Anonym

Jag slår min flickvän när hon slår mig!

Jag och min flickvän har ett underbart förhållande och vi skall strax flytta ihop, men jag önskar att hon inte skulle slå mig när hon blir arg.

Det är inget allvarligt, men dock irriterande.
    På grund av detta så har jag börjat slå henne på samma sätt som hon slår mig (om hon exempelvis ger mig ett slag på armen så slår jag henne på armen). Efter att jag har slagit tillbaka brukar hon i regel be om ursäkt för att hon tog till våld.

Det är aldrig hon som inleder våldet.

Hittills har min taktik fungerat eftersom att hon har börjat agera vuxet och diskutera istället för att slå, men har jag gjort rätt?

Jag vill inte ha några tips om att vi skall lämna varandra eftersom att vi är väldigt lyckliga tillsammans (det syns i hennes ögon).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 04:41
    Jag skrev fel. Det är ALLTID hon som inleder våldet.

• Svar på tråden Jag slår min flickvän när hon slår mig!
  • Anonym

Går det inte att få henne att fatta att det är fel att slåss, utan att slå tillbaka?

• Anonym

Du är kille,kansje stärkare än henne; Man slåR INTE en tjej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Prisssan

Får tjejer slå killar då? Bara för att de blir arga.

Trams, man slåss inte helt enkelt.

Anonym skrev 2008-09-24 06:54:33 följande:
    Du är kille,kansje stärkare än henne; Man slåR INTE en tjej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Anonym

Ärligt talat så tycker jag inte att ni har något "underbart förhållande", det är inte normalt och sunt beteende att att slå på varandra! Vill ni satsa på förhållandet så sök hjälp och flytta inte ihop innan ni löst det här.

• Anonym

Klart dom inte får!
    Då får väl killen hålla fast tjejen då,inte slå tilbaka!!!
    Trams eller ej!!!!!!!!!!

Prisssan skrev 2008-09-24 06:56:27 följande:
    Får tjejer slå killar då? Bara för att de blir arga.Trams, man slåss inte helt enkelt.
  • saraelena

Man får inte slåss helt enkelt, hon får inte slå honom och han får inte slå henne... Håller med anonym inlägg 4....

• Maskot

Kan du inte försöka prata med henne när ni är sams och mår bra.
    Tala om att det känns fel att det blir slag inblandade för att ni blir arga. Ni är vuxna och måste kunna hantera konflikter på ett annat plan. Kanske ska du föreslå att ni går iväg och pratar med familjerådgivning?
    Jag tycker du ska vara väldigt tydlig med att du ser det här som ett stort problem, och att du vill ha en förändring. Det är ju också risker att våldet blir aggresivare och allvarligare om ni inte bryter ert mönster. Ta ert problem på största allvar och gör allt för att bryta det.

Lycka till!

• Anonym

Nej,man får inte slåss!
    Men nu är det så att denna tjejen gör det endå! Då borde killen hålla fast henne och INTE slå tilbaka!!!

saraelena skrev 2008-09-24 07:07:47 följande:
    Man får inte slåss helt enkelt, hon får inte slå honom och han får inte slå henne... Håller med anonym inlägg 4....
  • My family and I
    Anonym skrev 2008-09-24 06:54:33 följande:
    Det var den dummaste kommentaren jag nånsin hört! Klart en kille måste få försvara sig lika mkt som en tjej om man blir slagen.
    Så det så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (undrar om jag fick bra effekt med alla mina utropstecken...... )
    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114! Förhoppningsvis bebis 2009
  • My family and I

Förlåt TS, men jag var bara tvungen...

Jag antar nu att ni har suttit ner och försökt prata om detta, men att din tjej inte lyssnar. Funderat på ev. hjälp utifrån`?

Hoppas verkligen ni kan lösa detta tillsammans.
    Lycka till!

Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114! Förhoppningsvis bebis 2009
Svar på tråden Jag slår min flickvän när hon slår mig!