Min man är så omogen...
Vad ska jag göra?
Min man är snart 24 år men man skulle lätt trott att han var 17 och till både utseende och beteende..
Vi har barn ihop sen några år tillbaka och med barnet är han suverän. Byter blöjor, städar, tar halva föräldraledigheten osv som vilken annan pappa som helst.. Men det är JAG som tar allt ansvar.. Ser till att dagisplats blir sökt, letar reda på nya utbildningar åt honom, fixar hemtelefonen när vi flyttat.. Listan kan fortsätta i en halv evighet... Visst betalar han räkningar och så.. men bara om jag påminner honom.. annars blir det inte gjort....
Vi kan aldrig ha ett vuxet samtal utan pratar vi så är det på en tonårings nivå..
Vad f*n ska jag göra? Att lämna honom är inte ett alternativ, har gjort det en gång under nästan ett år men i slutändan blev det vi igen. Jag älskar ju honom. Jag älskar de fåååååå nätter vi har suttit uppe och pratat som vuxna om VIKTIGA saker inte vilken hårdrockare som är coolast. Vi har ju våra stunder då det känns jättebra och han är som en vuxen människa. Känns oftast som om han är ett barn som jag måste ha allt ansvar för.
Han har svårt att skaffa kompisar just för att han är så omogen. F*n skämmigt när han kommer jättebra överens med kompisens lillebror som är 17år men inte kan bete sig som folk bland andra vuxna människor.
Det måste ju finnas ett sätt att få honom att bli mer mogen!!!! Jag tror problemet ligger i föräldrar som inte låtit honom växa upp samt att han inte direkt skaffat sig några nya vänner och därmed stannat i utvecklingen sen vi flyttade från vår hemstad efter gymnasiet. Han behöver nya mogna vänner men det går ju inte då han själv tagit ett steg tillbaka.
Har gått så långt att jag skämms när mina vänner måste träffa honom och så vill jag inte känna!!
Kanske snarare är mig det är fel på som skäms *suckar*
Har hört förr att det bara är att lämna dessa män men SNÄLLA ge mig ett annat tips. Har fått det förr och följde rådet men det gav ingenting. Vill vara med honom, den person han är när han beter sig som en vuxen..
Hjälp!!