Min son 4 år = adhd??
Jag vet inte vart jag skall börja....
Min son har alltid haft energi. Men det han gör är av glädje och han har nästan alltid myror i benen.
Vi går hos en talpedagog och när vi är där så är jag oftast i väntrummet då min son är själv med talpedagogen.
Så igår, så sa hon när hon ropade in mig, att han hela tiden tramsar och flamsar och när de spelar ett spel så vill han hoppa mer steg än vad tärningen visar och inte riktigt vill lyssna på henne. När jag kom in så började min son rota i ett av hennes skåp och tog fram ett spel och hon blev lite irriterad över att han rotade bland hennes grejer och det förstår jag.
Min son är ganska energisk hemma med, på dagis säger dom att det funkar bra, men han har haft en period då han slog de andra, men just nu verkar det ju vara bra.
Han kan vara på sin lillebror med, men allt han gör är av glädje och det är MYCKET flams och trams med allt.
Så iaf, talpedagogen och jag pratade lite igår då min son sprang ut i väntrummet o lekte lite, hon frågade om han alltid vart sånhär och jag sa "från och till" och hon sa att hon eller jag kan ringa ner till barnpsýkologen och prata. Men jag sa att det kunde jag göra själv. varför skall HON göra det?? Hon har ju bara träffat min son några gånger och jag har ju ändå haft min son i nästan 5 år!!
Vi pratade en massa och jag fick iaf uppfattningen av alla hennes frågor, att hon verkade tro/tycka att han har någon form av störning...
Ja, jag kan ha det jobbigt hemma och när det gäller vissa grejer som han o jag gör så är det mycket flams och trams istället för koncentration.
Men nu känns allt bara obehagligt. Nu kommer ju hon säkerligen fråga mig nästa gång om jag ringt ner till barnpsykologen. Jag vill INTE att min son skall ha någon störning, jag vill att han skall vara normal, och jag vet inte ens vad jag skall säga till barnpsykologen! Vissa stunder med min son är skitjobbiga. Han har nästan aldrig några vredesutbrott utan flamsar mest igenom allt.
Ja, är det något ni undrar så kan ni fråga, för inlägget blir annars så långt om jag skall skriva allt.
Men kort sumemring av allt: jag tycker det känns konstigt nu med allt. jag vet inte vad jag skall göra. en talpedagog som rekommenderar barnpsykolog åt min son. visst hon sa det jättevänligt, men ändå