Inlägg från: Forget Me Not |Visa alla inlägg
  • Forget Me Not

HJÄLP!!! Ska förhandla kom min uppsägning!

Micke Geting skrev 2008-09-25 11:54:29 följande:
    Nej, facket kommer jag inte ta med på förhandlingen idag. Dom får komma in i nästa steg, om dom inte alls vill tillmötesgå mina krav.Jo, dom ska följa LAS men genom att erbjuda mig tjänsten som flyttas från Halmstad till Sthlm så undgår dom detta.Anställningsstopp på företaget.Hinner tyvärr inte svara på massa frågor, utan vill bara ha lite snabba konkreta fakta och tips från personer med ingående kunskaper kring liknande situationer.
    Enligt gubben som är grym på sånthär så har du en extremt god chans att få igenom dina krav. Dock får du stå på dig att om du inte får ditt krav så flyttar du med och är föräldraledig, tryck hårt på det och görd et trovärdigt så in i norden. lycka till.
  • Forget Me Not
    Micke Geting skrev 2008-09-25 13:54:34 följande:
    Paus i förhandlingen.Verkar som dom tycker mina krav är rimliga, MEN vill att jag säger upp mig själv.Har dock ringt facket och dom tycker fortfarande arbetsgivaren kan och ska säga upp mig pga av arbetsbrist, men ändå ge mig mina villkor för uppsägningen.
    se där, men ... skumt att de vill att du säger upp dig själv? ser inte riktigt anledningen  varför?

Lycka till!
Svar på tråden HJÄLP!!! Ska förhandla kom min uppsägning!