• vackrastarflow

Svarthaka på katt

Satt och mös med katten imorse och så då att hon har små svarta prickar på hakan, som nästan ser ut som lite jord/smuts. Men jag har läst om svarthaka förut och det måste nästan vara det.

Någon som har en bra behandlingsmetod? Jag har försökt tvätta med desivon, men det är svårt när man är ensam och bara kan jobba med en hand. Ska vaccinera katten i om en månad och kommer att kolla upp det då om det finns kvar, men tills dess vill jag försöka få bort det själv.

• Svar på tråden Svarthaka på katt
  • vackrastarflow

tack för tipsen, det har säkert kommit i samband med foderbytet.
    hon har inte så mycket, men ska definitivt hålla efter det.

• vackrastarflow
    Kantarellen skrev 2008-09-27 21:47:25 följande:
    Får jag fråga vad du bytter mellan för foder?
    har bara bytt bland torrfodret, från RC till Iams. Funderar dock på Orijen i dagsläget, men det är lite väl mycket fisk och en hel del ämnen som är obeprövade än så länge. Bozita är ett annat foder jag funderar på.
  • Kantarellen

Om jag får tippsa om torrfoder så föreslår jag olivers eller james wellbelovd (men jag gillar INTE torrfoder!) Bozita torrfoder är tyvärr ingen höjdare då den innehåller fisk i massor.

• vackrastarflow
    Kantarellen skrev 2008-09-28 23:19:59 följande:
    Om jag får tippsa om torrfoder så föreslår jag olivers eller james wellbelovd (men jag gillar INTE torrfoder!) Bozita torrfoder är tyvärr ingen höjdare då den innehåller fisk i massor.
    nej det är därför jag varit tveksam om Bozita, men jag gillar deras våtfoder.
    olivers vet jag inte vart jag ska få tag i och james wellbeloved är också ett foder jag tänkt på (och jag VET att du inte gillar torrfoder)
  • vackrastarflow
    Kantarellen skrev 2008-09-28 23:19:59 följande:
    nej det är därför jag varit tveksam om Bozita, men jag gillar deras våtfoder.
    olivers vet jag inte vart jag ska få tag i och james wellbeloved är också ett foder jag tänkt på (och jag VET att du inte gillar torrfoder)
  • Kantarellen

Ja, bozita blötmat är kanon, men tyvärr har de väll inte lyckats lika väl med torrfodret.

Olivers är enkelt som få att få tag på, gratis hemkörning i hela landet. Beställs på www.olivers-petfood.se

• vackrastarflow

Tack för länken! Har nämligen innan bara hittat den danska sajten

• vackrastarflow

Oj blev eld och lågor här och har nu beställt hem ett smakprov. Det var verkligen billigt jämfört med det jag har nu. Och så slipper jag släpa runt på det!
    Godkänner katten så godkänner jag

• Kantarellen

Ja, det ligger verkligen ok i pris. Antar att det märks när de inte har återförsäljare och massa reklam.

• VulgusProfanum

Vi använde talk både på "svarthaka" och "fetsvans". Häll på talk/puder och borsta bort och problemet försvann.

VulgusProfanum- Your personal entertainer
Svar på tråden Svarthaka på katt