• Anonym (Lisa)

Jag passar inte för nåt jobb :-(

Jag är arbetslös och lever på min mans lön.

Jag är utbildad barnskötare och sociolog men jag får inget jobb. Jag har social fobi och mycket ångest men är för frisk för att bli sjukskriven.
    Jag har gått i terapi och kbt men det hjälper inte. Äter antidepp.

Jag kan inte jobba på dagis för klarar inte föräldrakontakten. Sociolog kan jag heller inte jobba som då jag ej kan "sälja min kompetens"

Jag har försökt jobba som telefonförsäljare men fick sparken då jag var för dålig.

Det är helt skört för mig

• Svar på tråden Jag passar inte för nåt jobb :-(
  • War

Tror faktiskt du har fel... finns nåt för alla bara man VILL göra nåt.

Kan ju inte vara ett mål i ditt liv att bli sjukskriven.

• Anonym

städjobb? skolmatsals tant?
    egen firma? nån webbutik?

klart du kan jobba nånstans.

• Alvi

Men du, jag har INTE social fobi men tycker ändå det är skitjobbigt med föräldrakontakt när jag har jobbat på dagis och att "sälja min kompetens" vet jag knappt vad det betyder, men att sälja "mig själv" så att säga tycker jag är svårt.
    Har testat EN gång att bli telefonförsäljare, men jag är helt enkelt inte någon "ledartyp" på så sätt.

Nu pluggar jag och känner att jag har hittat rätt - vårdadministratör! En mer avancerad typ av läkarsekreterare. Det kanske vore något?

Eller städare? Kanske inte kul, men "lätt"...? Jag sommarjobbade som hotellstädare en sommar, det är en av de bästa jobben jag har haft.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Anonym

Kram och du ska se att det blir bättre för dig :).

• Anonym

Oj vad jobbigt det verkar! Finns det något annat du skulle vilja och kunna klara av att jobba med då som inte innebär så mycket kontakter och där du inte behöver sälja din kompetens? Kanske inom något helt nytt arbetsområde som du inte provat på ännu.

• Anonym (Precis lik)

Det skulle kunna vara jag som skrivit det där.