Jag passar inte för nåt jobb :-(
städjobb? skolmatsals tant?
egen firma? nån webbutik?
klart du kan jobba nånstans.
städjobb? skolmatsals tant?
egen firma? nån webbutik?
klart du kan jobba nånstans.
Kram och du ska se att det blir bättre för dig :).
Oj vad jobbigt det verkar! Finns det något annat du skulle vilja och kunna klara av att jobba med då som inte innebär så mycket kontakter och där du inte behöver sälja din kompetens? Kanske inom något helt nytt arbetsområde som du inte provat på ännu.
du kanske kan jobba med nåt arbete som inte innefattar så mycket mänsklig kontakt utan är mer ett ensamarbete som tidningsbud på natten eller väktare osv
Det måste ju finnas massor med jobb du klarar. Först och främst måste du försöka bli kvitt dina problem. Pröva med vårdcentralen, de har ofta mer duktigt folk än man tror för att knyta upp knutar gällande sociala och mentala bitar.
Sedan utbildning.
Idag är det inte lätt då arbetsmarknaden bygger helt och hållet på social kompetens(vad nu det är?), prestation och marknadsföring. Detta innebär att det finns en hel del människor som faller mellan stolarna! Jag anser att vi signalerar i vårt samhälle,- kan du inte arbeta är du värdelös! Jag tror att alla människor kan arbeta men alla kan inte arbeta på samma sätt. Det intressanta blir då " vad är ett arbete"?
Min fru har psykiska problem. Hon vill inget hellre än arbeta och många gånger har hon påbörjat jobb som hon senare får sluta
på egen hand då det inte fungerar. Den sorg och förtvivlan som hon känner går inte att beskriva. Hon känner sig så misslyckad!
Vi vet precis vilket jobb hon skulle klara av men tyvärr finns inte dessa jobb i nuläget.Vi försöker på alla sätt komma på lösningar och hoppet har ännu inte dött. En dag kommer det att lösa sig men tills dess så slits vi mellan hopp och förtvivlan!