• Anonym (Lisa)

Jag passar inte för nåt jobb :-(

Jag är arbetslös och lever på min mans lön.

Jag är utbildad barnskötare och sociolog men jag får inget jobb. Jag har social fobi och mycket ångest men är för frisk för att bli sjukskriven.
    Jag har gått i terapi och kbt men det hjälper inte. Äter antidepp.

Jag kan inte jobba på dagis för klarar inte föräldrakontakten. Sociolog kan jag heller inte jobba som då jag ej kan "sälja min kompetens"

Jag har försökt jobba som telefonförsäljare men fick sparken då jag var för dålig.

Det är helt skört för mig

• Svar på tråden Jag passar inte för nåt jobb :-(
  • MINA GOA BARN
    Svar på #8
    Anonym skrev 2008-09-25 22:50:48 följande:
    du kanske kan jobba med nåt arbete som inte innefattar så mycket mänsklig kontakt utan är mer ett ensamarbete som tidningsbud på natten eller väktare osv
    Så du menar att vätare inte är ett socialt arbete? Men hallå!
  • Vardagsmorsan

Leta upp din lust, sluta och tänk på allt du inte kan,tillåt dig att fantisera om det goda,experimentera, du har tur som har en man som försörjer dig, så du har möjlighet. Att läsa arbetsbeskrivningar är attslå sig i huvudet, som att läsa en läkarbok och känna igen sig i en massa sjukdomar. Utsätt dig inte för sådana negativa saker.Se tll att du ger dig själv goda intryck, som kan nspirera dig att ta dig ur låsningen.

• Anonym
    Har själv lidet av social fobi och vet vilket helvete det är. Har man aldrig lidet av det så tvivlar jag starkt på att man kan tänka sig hur det är att leva med det!
    Jag klarade knappt att gå utanför min dörr och i det läget hade jag inte kunnat jobba. Man va ju rädd bara att man skulle träffa på grannen.

Ett rent jävla helvete!

En stor kram till dig och jag hoppas verkligen att du snart mår bättre
  • Anonym (Precis lik)
    Anonym skrev 2008-09-25 22:58:44 följande: