Inlägg från: MosterMaggi |Visa alla inlägg
  • MosterMaggi

Hur få bort sorkar?

Vad tråkigt för er. Vet inte säkert alls, ingen aning. Men det finns ju sådana där "skrämmor" man sätter ner i jorden, med ultraljud väl. Finns kanske på Jula eller nåt? Vi har en sån musskrämma för inomhusbruk på landet. Den fungerar väldigt btra.

• MosterMaggi

Alltså det finns ett tips som jag inte kan rekommendera. Men man får fnissa lite iallafall.... Häll ner rikligt fotogen i sorkhålet, och om man hittar fler så häller man i dem med. Sen slänger man ned en tändsticka i hela härligheten => *POFF*! Risken är att huset brinner upp och man själv med. Men som tankeexperiment är det lite lattjo. Tycker jag.

(*puffelipuff* )

• MosterMaggi

>ts: jamen jag vet. Det bara på skoj, vännen.

• MosterMaggi

alternativ 1 är batteridriven och kostar 400 kr: www.willabtradgard.se/artiklar/artikelfullpost.asp&ID=194&sort=0&Page=1&show=1

Alt 2 är SOLCELLSDRIVEN - kalasbra på landet ju, inga batterier som tar slut så den slutar funka! fasen jag tror jag ska svepa förbi JULA själv om en stund!!
    bild: www.jula.se/Butik/assets/product_images/mellan/422051_e.jpg
    Beskrivning:
    Sorkskrämma solcellsdriven SW-280. Högteknologisk solcellsdriven sorkskrämma med automatiskt uppladdningsbart batteri. Den sänder ut en 400Hz låg frekvens var 20:e sekund, 24-timmar om dygnet, som gör att sorkarna inte trivs. Täcker ett område på ca: 800 kvadratmeter. En anodiserad stav diam.3,8cm. x 35cm lång, tillverkad av aluminium som du sticker ner i marken. Solcellshuset är tillverkat av ABS-plast med UV-skyddat hölje. Totalhöjd:47,5cm. Diameter:17,3cm.

• MosterMaggi

Väl bekomme! Jag försökte själv övertala min mor idag om nödvändigheten av att köpa en solcellsdriven sorkskrämma. *hehe* Det gick väl sådär... men trägen vinner!!

Svar på tråden Hur få bort sorkar?